A szén-dioxid-kibocsátást csökkentő programjának részeként új repülő laboratóriumot mutatott be az európai gyártó.
A DisruptiveLab névre keresztelt helikopteren olyan technológiai megoldásokat tesztelnek majd, amelyek javítják a forgószárnyas légijárművek teljesítményét, csökkentve ezzel az általuk okozott környezetterhelést.
A program egyik célja olyan, teljesen új aerodinamikai kialakítás létrehozása, amellyel csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. Ennek érdekében a helikopter légellenállását csökkentő – alumínium és kompozit elemekből álló – törzset fejlesztettek ki a gyár mérnökei.
A forgószárnyakat pedig oly módon integrálták a rotorba, hogy a rotoragy jóval kisebb lett, amely a légellenállás mellett a helikopter zajszintjét is csökkenti. A farokrész könnyített súlya mellett a gyártótól már megszokott Fenestron kialakítású farokrotort kapott, amely szintén hozzájárul a teljesítmény javulásához.
A DisruptiveLab emellett teljes értékű, párhuzamos működésű hibrid meghajtást kapott, ez lehetővé teszi, hogy az akkumulátorokat repülés közben is fel lehessen tölteni.
Az első felszállásra még idén sor kerülhet, amely után megkezdődhetnek a tesztrepülések és a technológia finomhangolása. A gyártó a program végén az aerodinamikai újítások és a hibrid hajtás együttes alkalmazásától a szén-dioxid-kibocsátás legalább 50 százalékos csökkenését várja.
A DistruptiveLab már az Airbus második technológiai demonstrátora, amelynek célja a környezetbarát helikopteres közlekedés alapjainak megteremtése. Az első, FlightLab elnevezésű platfom a H130 alapjaira épült, fő kutatási területe pedig a repülésbiztonsági fejlesztések és az automatizált repülés tesztelése.