Bemutatta nulla kibocsátású repülőgépeinek terveit az Embraer
A brazil gyártó Energia-projektje a 19-30 utast szállító, hibrid-elektromos és hidrogén-elektromos meghajtású tervekre fókuszál.
Indulhat a kínai C919-es sorozatgyártása
A Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAC) kiadta a Comac C919-es típus sorozatgyártásának megkezdéséhez szükséges tanúsítványt.
A GE9X-hajtómű problémája miatt felfüggesztette a 777-9 tesztelését a Boeing
Elismerte a Boeing és a GE, hogy szüneteltetik a 777-9 berepülési programját, miután problémák merültek fel az új generációs szélestörzsű típus egyik tesztpéldányának GE9X hajtóművénél, a prototípusok október 6. óta a földön állnak.
Hidrogén üzemanyagcellás hajtóművet fejleszt az Airbus
Hidrogénüzemű üzemanyagcellás hajtóművet fejleszt az európai repülőgépgyártó a 2035-ig szolgálatba álló, nulla károsanyag-kibocsátású repülőgépeihez.
Hangáron innen és túl – Aeroplex, a munkahely
Mi az ACE-titok, ami több generációnyi tudást és tapasztalatot kovácsol össze, és képes mindig megújulni? Az Aeroplex HR igazgatójával, Vasas Anikóval beszélgettünk.
Az indító légitársaság festésében az MSz-21 egyik tesztpéldánya
Az Aeroflot-csoporthoz tartozó Rosszija arculatába festették az egyik prototípust, és bár a forgalomba állítás dátuma továbbra sem ismert, a személyzet képzése megkezdődik ezen a példányon.
Aktív wingletet kaphat az Airbus A320-as család
A Tamarack Aerospace belépne a kereskedelmi repülőgépek piacára az aktív winglet termékével, amely jelentős üzemanyag-megtakarítást ígér a légitársaságok számára.
Szeretsz szerelni? Tanulj a legjobbaktól!
Kevesen tudják, hogy jó műszaki érzékkel akár nagy utas- és áruszállító repülőgépek karbantartásán is lehet dolgozni Magyarországon, ehhez a szükséges tudás megszerezhető itthon, az Aeroplexnél pedig akár a legmagasabb szakmai szint is elérhető.
Bővül, fejlődik és munkát kínál az Aeroplex
Az Aeroplex tevékenysége közel sem csak a repülőgépek szereléséről szól, a magyar vállalat ma az egyik legizgalmasabb munkahely, ha valaki repülők között szeretne a szakmájában dolgozni, vagy akár új képességeket szerezni.
Hámlik a festék a Boeing 787-esekről is
A repülőgépgyártó ragasztószalagot javasol átmeneti megoldásként, de már kidolgozta a végleges javítási eljárást egy közbenső réteggel.
Forgalomba állhat Kínában az Embraer E190-E2
Megkapta az új generációs hajtóművekkel felszerelt Embraer E190-E2 a kínai forgalomba állításához szükséges hatósági engedélyt, hamarosan az E195-E2 ottani tanúsítási eljárása is lezárul.
Óriási megrendelést szerzett kínai lízingcégektől a COMAC
Hét kínai lízingcég összesen 300 C919-es és 30 ARJ21-es megrendeléséről írt alá szerződést a gyártóval a Csuhaiban megrendezett légiszalonon.
Visszatér a kínai légiközlekedési piacra az ATR
A francia-olasz gyártó bejelentette, hogy a kínai hatóságok több mint két évig tartó folyamatot követően érvényesítették az ATR 42-600-as típusbizonyítványát.
Javult az Embraer teljesítménye, de még elmaradásban van
A januári leállás miatt még elmarad tavalyi gyártási ütemétől a brazil cég, de a harmadik negyedéves átadások már kedvezőbb képet mutatnak, megrendeléseinek értékét pedig 1 milliárd dollárral növelte.
Hamarosan újra évi 800 gépet gyártana a Boeing
A munkaerőhiány és az ellátási láncok problémái ellenére az átadások növelésével rendezné pénzügyi helyzetét a Boeing, és 2030 előtt nem áll elő új típussal.
Harminc éve szállt fel először az Airbus A330-as
Ma van három évtizede, hogy teljesítette első útját a kéthajtóműves típus, amelyből már több mint 1700 példányt értékesített és több mint 1500 darabot adott át az európai gyártó.
Jelentős módosításokkal fejlesztette tovább az A350-est az Airbus
Növelik a kabin szélességét és hosszát, így a típus még több utast szállíthat, miközben szerkezeti módosítások révén javul a teljesítménye, és már elektromosan elsötétíthető ablakokkal is rendelhető.
Tovább csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, a cég fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és továbbra is havi 75 példányra növelné az A320neo család gyártási ütemét.
Ötvenéves az Airbus A300, az első kéthajtóműves szélestörzsű
Az európai repülőgépgyártó legelső, sok tekintetben úttörő típusa, amely a céget is útjára indította, 1972. október 28-án teljesítette első felszállását.
Európa legnagyobb szakmai rendezvényén bővíti kapcsolatait az Aeroplex
Az idén Londonban rendezett MRO Europe kiállításon az iparág összes fontos szereplője összegyűlt, ott van az Aeroplex csapata is.
Jóváhagyta a továbbfejlesztett hajtóműves ATR-eket az uniós hatóság
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség kiadta a Pratt & Whitney Canada PW127XT-M hajtóművel felszerelt ATR 72 és 42 forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt.
Aligha éri el az idei átadási célszámát a két nagy repülőgépgyártó
A harmadik negyedév végén továbbra is az Airbus vezet, 437 repülőgépet adott át az év eddigi részében, míg amerikai riválisa, a Boeing 328-at.
Nagy elmaradásban van a Boeing a 737 MAX 7 és MAX...
Az amerikai pilóták ellenzik, hogy a Boeing haladékot kapjon a 737 MAX 7 és 10 tanúsításakor a modern figyelmeztető rendszer beépítésére, már a gyártó sem számít arra, hogy határidő előtt sikerül az engedélyeztetés.
Megkezdődtek az A320neo család továbbfejlesztett hajtóművének repülési tesztjei
Az Airbus megkezdte az A320neo család egyik új generációs hajtóműtípusának továbbfejlesztett változata, a Pratt & Whitney GTF Advantage repülési tesztelését.
Tervezd meg az áruszállító A350-es prototípusának festésmintáját!
Pályázatot hirdetett az Airbus az áruszállító A350-es gyári festésének megtervezésére.