Hamarosan újra évi 800 gépet gyártana a Boeing
A munkaerőhiány és az ellátási láncok problémái ellenére az átadások növelésével rendezné pénzügyi helyzetét a Boeing, és 2030 előtt nem áll elő új típussal.
Harminc éve szállt fel először az Airbus A330-as
Ma van három évtizede, hogy teljesítette első útját a kéthajtóműves típus, amelyből már több mint 1700 példányt értékesített és több mint 1500 darabot adott át az európai gyártó.
Jelentős módosításokkal fejlesztette tovább az A350-est az Airbus
Növelik a kabin szélességét és hosszát, így a típus még több utast szállíthat, miközben szerkezeti módosítások révén javul a teljesítménye, és már elektromosan elsötétíthető ablakokkal is rendelhető.
Tovább csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, a cég fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és továbbra is havi 75 példányra növelné az A320neo család gyártási ütemét.
Ötvenéves az Airbus A300, az első kéthajtóműves szélestörzsű
Az európai repülőgépgyártó legelső, sok tekintetben úttörő típusa, amely a céget is útjára indította, 1972. október 28-án teljesítette első felszállását.
Európa legnagyobb szakmai rendezvényén bővíti kapcsolatait az Aeroplex
Az idén Londonban rendezett MRO Europe kiállításon az iparág összes fontos szereplője összegyűlt, ott van az Aeroplex csapata is.
Jóváhagyta a továbbfejlesztett hajtóműves ATR-eket az uniós hatóság
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség kiadta a Pratt & Whitney Canada PW127XT-M hajtóművel felszerelt ATR 72 és 42 forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt.
Aligha éri el az idei átadási célszámát a két nagy repülőgépgyártó
A harmadik negyedév végén továbbra is az Airbus vezet, 437 repülőgépet adott át az év eddigi részében, míg amerikai riválisa, a Boeing 328-at.
Nagy elmaradásban van a Boeing a 737 MAX 7 és MAX...
Az amerikai pilóták ellenzik, hogy a Boeing haladékot kapjon a 737 MAX 7 és 10 tanúsításakor a modern figyelmeztető rendszer beépítésére, már a gyártó sem számít arra, hogy határidő előtt sikerül az engedélyeztetés.
Megkezdődtek az A320neo család továbbfejlesztett hajtóművének repülési tesztjei
Az Airbus megkezdte az A320neo család egyik új generációs hajtóműtípusának továbbfejlesztett változata, a Pratt & Whitney GTF Advantage repülési tesztelését.
Tervezd meg az áruszállító A350-es prototípusának festésmintáját!
Pályázatot hirdetett az Airbus az áruszállító A350-es gyári festésének megtervezésére.
Forgalomba állt az 1700. Embraer E-Jet
A brazil gyártó átadta az E-Jet típuscsalád 1700. példányát, az E195-E2-es a KLM Cityhopper flottájába került az Aircastle lízingcégen keresztül.
Átadta az 500. A350-est az Airbus
Az európai gyártó új generációs, szélestörzsű típusa a 2014-es forgalomba állítás óta mintegy 225 millió utast szállított világszerte 900 útvonalon, és még több mint 400 darabra van megrendelés, az Airbus most pedig javított a típus hatékonyságán, és növelte a szállítható utasok számát is.
Kiadta a Comac C919 típusbizonyítványát a kínai légügyi hatóság
Megszerezte a belföldi forgalomba állításhoz szükséges hatósági tanúsítványt a kínai új generációs keskenytörzsű típus, de első példányának átadása az idei év végéről 2023-ra csúszik.
Elkezdődött a Szuhoj Superjet-New prototípusainak összeszerelése
Az Irkut három példányt épít tesztelések céljára a főként orosz eredetű alkatrészekből álló új változatból.
Felszállt az A321XLR Pratt & Whitney hajtóművel szerelt prototípusa is
Az Airbus megkezdte az A321XLR PW1100G hajtóművel szerelt változatának tesztelését is.
Felszállt a tisztán elektromos meghajtású Alice
Szeptember 27-én végrehajtotta szűzrepülését az elektromos meghajtású Alice prototípusa az egyesült államokbeli Moses Lake repülőteréről.
Megkapta európai tanúsítását a Rolls-Royce Pearl 700 hajtómű
A Gulfstream G700 és G800 típusok erőforrása sikeresen teljesített az előírt teszteket, ezzel a Rolls-Royce gyártmánya megszerezte az EASA tanúsítványát.
Calgary közelében tervezi új repülőgépgyárát a De Havilland
A Dash 8-400 és a DHC-6 Twin Otter gyártásának újraindításán dolgozik a kanadai cég, egy új albertai egységbe költöztetné minden típusa összeszerelését, ami 2025-ben már működne.
Újabb nagy összegű bírságot kapott a Boeing
Az USA tőzsdefelügyeletének a Boeing 200 millió dollárt, Dennis Muilenburg volt cégvezető pedig 1 milliót fizet, mert bár tudtak a 737 MAX hibáiról, félretájékoztatták a nyilvánosságot, kárt okozva a részvényeseknek.
Folytatódik a kínai-orosz „Dreamliner” fejlesztése
Kicsi a valószínűsége, hogy 2030 előtt felszálljon a CRAIC CR929 új generációs, szélestörzsű utasszállító prototípusa, de folytatódik a közös fejlesztése.
Egy lépésre az első felszállástól az Eviation Alice
Az elektromos meghajtású gép prototípusa végrehajtotta a nagy sebességű gurulási próbákat, amely az utolsó fontos lépés a már többször elhalasztott szűzrepülése előtt.
Piacra dobja a kínai vevők át nem vett 737 MAX gépeit...
A kínai megrendelők részére legyártott több 737 MAX repülőgépet újraértékesít a Boeing, mert nem várhat a végtelenségig, amíg az Egyesült Államok és Kína rendezi a fennálló politikai nézeteltéréseket. A MAX 7 és 10 változatok tanúsítása továbbra is bizonytalan.
Két évvel később, de 19 helyett 30 férőhellyel érkezik a Heart...
A svéd Heart Aerospace bejelentette, hogy 2028-ban áll forgalomba az ES-30 hibrid-elektromos regionális típusa, a Saab és az Air Canada kisebbségi részesedést szerzett a cégben, utóbbi pedig 30 példányra szerződött.
Kiszállt a Rolls-Royce hajtóműgyártó a Boom Supersonic projektből
A brit cég a továbbiakban nem vesz részt a szuperszonikus utasszállító fejlesztésében, így egyelőre nem tudni, milyen hajtóművet használhat majd az Overture.