Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Kanadai segítséggel korszerűsíthetik az An-74-est

Kanadai partnerrel, a nemzetközi, főleg az észak-amerikai piaci igényekhez igazítva fejlesztené tovább az Antonov a korábban sikertelen típusát.

Gyári cargo-változatot tervez az A321neóból az Airbus

Az A350-es után az A321-esből is szeretne áruszállító változatot gyártani az Airbus, értesülések szerint már megkezdte a puhatolózó tárgyalásokat.

Megvalósítja az Airbus az A350 áruszállító változatát

Az igazgatóság jóváhagyta az A350F programját, így a várakozásoknak megfelelően elkezdődik az új generációs típus áruszállító verziójának kifejlesztése.

Újraengedélyezése óta 130 darab 737 MAX-ot adott át a Boeing

Tavaly november óta 30 légitársaság állította forgalomba a Boeing 737 MAX-et, a gyártó jelenleg havonta 16 példányt készít a keskenytörzsű típusból.

Bokrétaünnep Ferihegyen: szerkezetkész az Aeroplex új hangárja

A kapu keretének beemelésével elérte a szerkezetkész állapotát az Aeroplex szélestörzsű repülőgépek befogadására is képes karbantartóépülete.

Átadta az első, Kínában befejezett A350-est az Airbus

A tiencsini, a szélestörzsű típusok befejező munkálatait és átadását végző Completion and Delivery Centre-ből a China Eastern Airlines flottájába került az első itteni példány.

A berlini repülőtéren épít karbantartóbázist az Easyjet

Az épületben egyszerre négy, legfeljebb Airbus A321-es méretű repülőgép hangári karbantartási feladatait végezhetik majd 2023-tól.

Felgyorsítja hibrid-elektromos hajtóművének fejlesztését a Pratt & Whitney

A kanadai állam támogatásával és a De Havilland Canada partnerségével felgyorsítja új meghajtási rendszerének fejlesztését a gyártó.

Kétmilliárd liter kerozint spóroltak eddig a Pratt & Whitney áttételes hajtóművei

Az amerikai gyártó új generációs hajtóművei a gyakorlatban is hozzák a 20 százalékkal kevesebb fogyasztást és kibocsátást, az eddig forgalomba állított, ilyen erőforrással felszerelt gépekkel 370 millió utast szállítottak.

Airbus vs Boeing – 1:1 az állás az első félidő után

Az év első felében a Boeing jóval több repülőgépet értékesített, mint az Airbus, de az európai gyártó a bevételek szempontjából fontosabb átadásokban felülmúlja amerikai riválisát.

Újabb gyártási hibákat találtak több Boeing 787-esen

Ezúttal a törzs orrhoz közeli területén fedeztek fel olyan illesztési hibákat, mint amilyeneket korábban a farokrésznél, ezért lelassítják a gépátadásokat.

Több tucat Embraer E195-E2-t vásárol a Porter Airlines

Újabb nagy megrendelés futott be, ezúttal az Embraerhez, a brazil gyártótól a kanadai Porter Airlines vásárolhat összesen 80 repülőgépet.

Sebességkijelzési problémák lehetnek a tárolásból kivett A320-asoknál

Az átvizsgálások ellenére is növekedtek a nem megbízható sebességadat miatti problémák az A320 típuscsaládnál, így újabb légialkalmassági direktívát adott ki az uniós hatóság a neo-változatokra vonatkozóan.

Az Airbus A321XLR-rel is versenyezne az Irkut MSz-21

Bár még az alapváltozat sem kapta meg a hatóságok engedélyét, az Irkut már további MSz-21-es variánsokon gondolkodik, és a nagy hatótávú keskenytörzsűek piacán vezető Airbus A321XLR-nek is szeretne versenytársat állítani.

A VD Gulf dubaji repülőgép-karbantartó vállalattal szerződött a magyar AerinX

Nemzetközi iparági befektetővel tőkebevonásra is készül a high-tech karbantartási megoldások piacán feltörekvő magyar IT-cég, amely most a Közel-Keleten talált partnert.

A repülésirányító rendszer hibája akasztotta meg a Boeing 777X berepülési programját

Egy decemberi tesztrepülés során történt súlyos esemény miatt a hatóság utasítására a gyártónak több, a repülésvezérlő rendszert érintő hibát is ki kell még javítania, addig nem folytatódhat a berepülési program.

Jövőre kezdődhet az Embraer új légcsavaros típusának fejlesztése

A brazil gyártó egyik vezetője közölte: ha 2022-ben elindul a program, az évtized végén be is mutatkozhat az új, teljesen nulláról tervezett turbólégcsavaros repülőgépük.

Még több A330-ast készül áruszállítóvá alakítani az Airbus leánycége

Az élénkülő kereslet miatt növeli kapacitását az A330-as típus cargo-változattá átépítésére az EFW, amely a drezdai üzem bővítése mellett az Egyesült Államokban és Kínában is megjelenik.

Levegőben a Boeing 737 MAX 10, a típus megnyújtott változata

Végrehajtotta első felszállását a Boeing 737 MAX legnagyobb befogadóképességű változata, a megnyújtott törzs miatt a gyártónak egy új megoldást kellett alkalmaznia a 10-es főfutóművein.

Egypilótás üzemelést valósítana meg a Cathay Pacific és az Airbus

Elkezdte tanulmányozni a pilóták kisebb terhelését segítő eljárásokat az Airbus és a Cathay Pacific, ehhez azonban több szabályt is módosítani kéne a hatóságokkal.

Lehűtötte a kedélyeket az Airbus az A350F és az A321neo fejlesztése...

Az Airbus dolgozik az A350-es áruszállító változatának üzleti tervein, de ennél többet nem árultak el a gyártó vezetői kedden, és lehűtötték a kedélyeket az A321neo modernizálása ügyében is.

Új hajtóműtechnológia fejlesztésébe kezd a CFM

Az eddigieknél 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású erőforrás kifejlesztésébe kezd a GE és a Safran közös cége, az erőforrás hibrid és hidrogénmeghajtással is üzemelhet majd.

Folyékony hidrogént tároló üzemanyag-tartályokat fejleszt az Airbus

Hidrogénmeghajtású repülőgépek üzemanyag-tartályainak fejlesztését kezdi meg az Airbus, két központot hoz létre a nulla károsanyag-kibocsátású típusokhoz szükséges technológiák kifejlesztésére.

Mára elkelt szinte mindegyik elárvult Boeing 737 MAX

Sikerült tizedére csökkenteni a legyártott és az eredeti megrendelő által visszamondott gépek számát, de a vevővel rendelkező, át nem adott példányokkal most is tele vannak a Boeing parkolói.

Megreformálná gyártási folyamatait a Boeing

A gyártási technológiák átalakítása miatt késik a 757-es utód a vezérigazgató szerint, aki már 10 éve megszüntette volna a 747-es típust, és nem gondolja, hogy lemaradtak volna az Airbus mögött.
Hirdetés
Translate »