Már a jövő évi kapacitásait értékesíti a budapesti légikikötőben működő Aeroplex, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat szakemberei az Amszterdamban megrendezett MRO Europe szakmai konferencián több új ügyféllel is megállapodást kötöttek, illetve készítettek elő, köztük a Ryanairrel.

A repülőgép-karbantartó ágazat legnagyobb európai szakmai rendezvényén a magyar állami tulajdonban működő cég stratégiai megállapodást kötött a Ryanairrel, amely szerint – a Lauda Europe Airbusai mellett – immár a csoport több mint 400 gépes flottájának gerincét adó, Boeing 737-800-as típusból is folyamatosan érkeznek majd példányok karbantartásra az Aeroplexhez.

„Az eddigi munkánk rendkívül fontos elismerése, hogy az Aeroplex Európa egyik legnagyobb légitársaságának stratégiai beszállítója lett” – mondta el Demény Árpád, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat ügyvezető igazgatója az AIRportal.hu-nak.

„Szakembereink folyamatosan dolgoznak a Ryanair-csoporthoz tartozó Lauda Europe teljes Airbus A320-as flottájának karbantartásán, a légitársaság tapasztalatai jó referenciaként szolgáltak a stratégiai szempontból fontos megállapodás megkötéséhez” – tette hozzá.

A képen balról jobbra: Erdős Éva, az Aeroplex értékesítési vezetője, Demény Árpád, az Aeroplex ügyvezető igazgatója,
Andrew Holder, a Ryanair hangár karbantartásért felelős igazgató-helyettese, Adam Hale, a teljes Ryanair-flotta hangár karbantartás vezetője. (Fotó: Aeroplex)

A világjárvány és az amiatt elrendelt utazási korlátozások negatív hatásai jelentős mértékben érintették a légiközlekedést, ezen belül a repülőgép-karbantartással foglalkozó vállalatok működését is Európában és világszerte. Több piaci szereplő kénytelen volt a munka időszakos felfüggesztésére, vagy a kapacitások akár tartós csökkentésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel szemben az Aeroplex tevékenysége egyetlen napra sem állt le, folyamatosan be tudja tölteni a rendelkezésre álló hangárkapacitást, emellett bővíti is az ügyfélkörét. A cég a tavalyi év eleje óta 160 dolgozóval növelte létszámát, és az eredeti ütemezést tartva folytatta stratégiai beruházásait. Az új hangárépület – amely a legnagyobb fejlesztési projekt a cég történetében – 2022. február végére készül el, és jelentősen bővíti az Aeroplex kapacitásait, a csarnokban egyidejűleg négy keskenytörzsű vagy egy szélestörzsű repülőgép karbantartása végezhető.

A plusz befogadóképességre szükség van, mert a stabil és megbízható működésnek köszönhetően a repülőgép-karbantartásban
a csúcsszezonnak számító, 2021 szeptemberétől 2022. május végéig tartó időszakra az Aeroplex kapacitásait már teljesen lekötötték a meglévő és az idei évben szerződött új ügyfelek.

A cég hangárjaiban az egymást folyamatosan váltó Lauda Europe Airbus A320-asok mellett visszatérő ügyfélként az Eurowings flottájából is érkeznek példányok hangár-karbantartásra jövő májusig, illetve 2021-ben a szintén német Condor több Boeing 757-es repülőgépének javítását is itt végeztette.

Az Aeroplex stratégiai pillérként tekint a légiáru-szállítási üzletágra, az eltérő szezonalitás miatt a cargo-gépek időszakos karbantartása ugyanis jellemzően a nyári időszakban igényel nagyobb kapacitást, amikor utasszállító repülőgépből kevesebb van a hangárakban.

A DHL-csoport légitársaságaival már korábban hosszútávú szerződést kötött az Aeroplex a Boeing 757F és 767F repülőgépek karbantartásáról, az aláírt szándéknyilatkozat szerint közeljövőben ez kibővül egy újabb típussal, a német leánycég, az European Air Transport Leipzig (EAT) Airbus A300-600F flottájával, az ehhez szükséges oktatási tevékenység és speciális eszközök beszerzése már megkezdődött.

Az Aeroplex stratégiájának fontos eleme, hogy a társaság az új hangár üzembeállásával párhuzamosan felkészüljön az Airbus A330-as és Boeing 777-es szélestörzsű típusok fogadására is.