Közel 4 millió dolláros bírságot szabna ki az FAA a Boeingre
Közel 4 millió dolláros bírság kiszabását kezdeményezte a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Boeingre, mert állításuk szerint a repülőgépgyártó hibás alkatrészeket szerelt mintegy 130 Next Generation 737-esbe.
Lemondott a Boeing kereskedelmi gépekért felelős főmérnöke
Lemondott John Hamilton, a Boeing kereskedelmi repülőgépekért felelős főmérnöke, akit egy évvel ezelőtt arra kért a cég, hogy maradjon a pozíciójában, és vigye végig a 737 MAX áttervezését.
Airbus: 2 milliárd dollárral csökkenthető a büntetővám
Az Airbus szerint 2 milliárd dollárral csökkentenie kellene az Egyesült Államoknak az Európai Unióra kivetett büntetővámot. A WTO szerint van még mit tenni.
Mostantól akár 480 utast is a fedélzetére vehet az Airbus A350-1000
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyezte az Airbus A350-1000-es típus maximális utas-befogadóképességének 440-ről 480-ra történő emelését, így elméletben az európai típus több utast szállíthat, mint a Boeing legnagyobb kéthajtóművese, a 777-9-es.
Legyártotta a századik A220-ast az Airbus
Legyártotta a századik A220-ast az Airbus a társaság kanadai üzemében, a 300-as verzió üzemeltetője a típus indító légitársasága, az Air Baltic lesz.
Alkatrészcserét írt elő az FAA egyes Pratt & Whitney A320neo hajtóművekre
Alkatrészcserét írt elő a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Pratt & Whitney által gyártott PW1100G-JM hajtóművekhez, mivel 2017 óta 40 meghibásodásról kaptak jelentést a légitársaságoktól.
Teljesen szétnyílt a Boeing 777X prototípus törzse a szeptemberi balesetben
Sokkal súlyosabb sérülést szenvedett a Boeing 777X tesztpéldánya a terheléses próba során, mint azt eddigi információk alapján tudni lehetett.
Tovább csúszik az Iljusin két új típusának fejlesztése
Az Il-114-300 csak 2020 második felében repülhet először, az Il-112V esetében pedig az eddigi problémák mellett a sorozatgyártás beindítása sem lesz zökkenőmentes.
Hosszabb távon sem kerülhetnek túlsúlyba Oroszországban a hazai gyártású repülőgépek
Hosszabb távon sem képes saját lábra állni az orosz légiközlekedés, a nyugati gyártású repülőgépek aránya már 90% felett van az országban, az általuk szállított utasok száma pedig a forgalom ennél is nagyobb részét adja.
Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője
A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.
Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.
Elkészült a megnyújtott törzsű Boeing 737 MAX prototípusa
A MAX-család legnagyobb befogadóképességű változata 230 utas szállítására képes a géptörzs meghosszabbításának köszönhetően.
A GEFCO újrafelhasználható konténereiben szállítják az Airbus repülőgép-alkatrészeit is
Az Airbus fokozatosan lecseréli eldobható, nem újrahasznosítható csomagolóanyagait, környezettudatos, újrafelhasználható és összecsukható konténerekre.
Először repült szárnyrugalmasságot üzemanyag-megtakarításra használó repülő
A napokban a világon először repült valós környezetben úgynevezett aeroelasztikusan szabott szárnyakkal rendelkező repülőgép: a projektet a magyar SZTAKI vezeti és a gép számos rendszerét is a magyar szakemberek készítették.
Tanúsította az FAA a Lockheed Martin új polgári teherszállítóját
Tanúsította az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Lockheed Martin legújabb, polgári célokra kifejlesztett teherszállítóját, az LM-100J-t.
Airbus: Túl korai még az A380-as utódlásáról beszélni
Az európai gyártó szerint túl korai még az A380-asok leváltásáról beszélni, húsz évig is forgalomban maradhat még a nagy kapacitású, kétszintes típus.
Akadt néhány meglepetés a Dubai Airshow második és harmadik napján
A Dubai Airshow a megrendelések szempontjából gyenge kezdőnapját követően hétfőn és kedden belehúztak a repülőgépgyártók.
Dubajon a világ szeme, elkezdődött a Dubai Airshow
Az idei rendezvény várhatóan nem a nagy megrendelésekkel írja be magát a történelemkönyvekbe.
Emissziómentes 100 férőhelyes gépet készítene az Airbus 2030-ra
Emissziómentes regionális repülőgépet dobhat a piacra 2030-ra az Airbus, az új gép az A220-as piaci szegmensében foglalna helyett száz üléses kapacitásával.
Megelőzte rendelésszámban az Airbus A320 a Boeing 737-et
Érdekes adatra bukkant a Simple Flying, az októberi adatok zárásával az Airbus A320-as megelőzte a Boeing 737-et a megrendelt gépek számában.
Dobta a Pratt & Whittney-t a Qatar, 4 milliárdot bukott az...
Felbontotta a hajtóműszállításra szóló szerződését az amerikai Pratt & Whittney-vel a Qatar Airways, a közel-keleti légitársaság inkább a CFM International erőforrásait kéri A321neóikhoz.
Airbus vs Boeing – Nagy a kontraszt a két gyártó között
Gigamegrendelésről is szólt az Airbus októbere, míg ellenfele, a Boeing kevesebb megrendelt géppel zárta az év tizedik hónapját, mint a kilencediket.
Újabb helyen találtak repedéseket a Boeing 737 NG típusváltozaton
Az FAA kiterjesztette a vizsgálandó terület nagyságát a Boeing 737 NG típuson, miután további repedéseket találtak a korábban felfedezettek közelében.
Megszerezte az EASA típusengedélyt a Beluga XL
Megszerezte a Beluga XL a típusengedélyt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől, a gép 2020 elején állhat szolgálatba.
Jelenleg nincs tervben az Airbus A220-as hosszított törzsű változata
Egyelőre nincs tervben az Airbusnál, hogy készítenének az Airbus A220-300-asnál hosszabb verziót, de kategorikusan senki nem zárkózott el a megvalósítás elől.