Már az autóparkolóba is MAX-okat tesz a Boeing
Annyi átadásra, javításra váró 737 MAX gyűlt össze a Boeing rentoni gyárában, hogy már az autóparkolókba is be kell állítani egy-egy példányt.
Az utóbbi évek egyik leggyengébb eladási számával zárult az 53. Paris...
Az értékesítési versenyt az Airbus nyerte, amely 383 példányról állapodott meg, mögötte a Boeing 232 darabos eladással zárta a légiszalont. A show sztártípusa az A321XLR lett, amelyből összesen 226 példányra érkezett igény.
Több mint 180 neót és XLR-t adott el az Airbus a...
Ötven Airbus A321XLR-t rendelt az American Airlines és ugyancsak ötvenet az Indigo Partners, amelyből húsz példányt állít forgalomba a Wizz Air 2023-tól, a Boeing pedig 12 darab 777-est értékesített a Paris Air Show harmadik napján. Összefoglaló.
FAA: módosítania kell a Boeingnek a MAX-ok javításával kapcsolatos dokumentációt
A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) módosításokat kért a Boeingtől a 737 MAX-ok javításával kapcsolatos dokumentációban. A típus a hatóság szerint év vége körül állhat újra forgalomba.
Csendes kezdés utáni izgalmak a Paris Air Show második napján
Nagyobb aktivitás volt tapasztalható az üzletkötések terén a show második napján, a Boeing 35 Dreamliner mellett meglepetésre a délutáni órákban 200 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az IAG-csoporttal, de a kisebb gyártók is aktívak voltak. Összefoglaló.
Boeing: 6800 milliárdos biznisz lesz a repülőgépgyártás a következő 20 évben
A Boeing friss előrejelzése szerint 6800 milliárd dollár értékben rendelhetnek a légitársaságok és lízingcégek új repülőgépeket a következő húsz évben.
A Rolls-Royce-nak adta el eAircraft üzletágát a Siemens
A Siemens és a Rolls-Royce ma a Párizs-Le Bourget-i nemzetközi repülőipari szakkiállításon írta alá azt a szerződést, amely szerint a brit céghez kerül a német vállalat hibrid és elektromos hajtásrendszereken dolgozó eAircraft részlege, a mintegy 100 fős magyarországi telephely is átkerül.
Felpörögnek a Longview Aviation által felvásárolt gyártási programok
Megérkezett az első megrendelés a 2024-ben szolgálatba állítható CL-515 tűzoltógépre, és jól halad a Q400-program átvétele is a kanadai befektetőcsoport repülőgépgyártóinál.
Főszerepben az Airbus, a Boeing, és az Embraer típusai a párizsi...
A párizsi légiszalonon a katonai, és kifejezetten manőverezésre, bemutatókra tervezett típusok mellett hagyományosan kereskedelmi típusok is demonstrálják képességeiket meglévő, vagy potenciális vevőik és a nagyközönség előtt.
Airbus vs Boeing – Párizs előtti csend májusban
Nagyon behúzták a féket a megrendelések tekintetében a nagy gyártók az év ötödik hónapjában, az Airbus egyetlen gépre kötött szerződést, a Boeing egyre sem.
Az A321XLR bejelentésével és több mint 100 gép eladásával indított az...
Június 17-én, hétfőn reggel megnyitotta kapuit a Paris Air Show, az Airbus elindította a 8700 km-es hatótávú A321XLR programját, és több mint száz repülőgép eladását is bejelentette, a Boeingnél azonban csendesen kezdődött a légiszalon. Az első nap összefoglalója.
Elindította az Airbus az A321XLR-programot
A párizsi légiszalon első napján az Airbus bejelentette az A320neo-család legújabb, egyben legnagyobb hatótávolságú tagját, az A321XLR-t, amellyel a piac közepének hívott szegmensben szeretné megerősíteni pozícióját.
Világrekorder lett a CFM56-os hajtóműcsalád
A CFM56-os lett a világ első hajtóműcsaládja, amely átlépte az 1 milliárd repült órát. Ezzel együtt elhódította a leggyorsabban összegyűjtött óraszám címét.
Elbúcsúzott az utolsó Fokker 100-asától a Helvetic Airways
Elbúcsúzott utolsó Fokker 100-asától a svájci Helvetic Airways, alig maradt pár darab a típusból Európában, ami még üzemel.
A Wizz Air befektetőjével is tárgyal az Airbus a nagy hatótávú...
Tárgyalásokat folytat az Airbus a nagy hatótávú A321XLR eladásáról a Wizz Airben is meghatározó, amerikai Indigo Partners céggel, a tovább növelt hatótávolságú variáns programját egyre valószínűbb, hogy bejelenti az európai gyártó a Paris Air Show idején.
Jelentős elmaradásban van az ATR a gépátadások terén
Jelentős elmaradásban van a gépátadások, és így a pénzszerzés terén az ATR, amelyet a Reuters szerint az el nem adott gépek mellett a pilótahiány is húz.
SpaceJet néven folytatja pályafutását a Mitsubishi MRJ programja
SpaceJet-re kereszteli át a Mitsubishi az MRJ-programot, a 90-es típus M90 kódnévvel kerül forgalomba, és érkezik majd a kisebb befogadóképességű M100-as variáns is.
Boeing 777: 25 éve a levegőben
Pontosan 25 éve, 1994. június 12-én hajtotta végre szűzrepülését a Boeing 777-es prototípusa.
A GE9X hajtóművek problémája miatt tovább csúszhat a Boeing 777X szűzrepülése
A probléma miatt a GE-nek módosításokat kell elvégeznie a GE9X-hajtóműveken, az első felszállást csak ezt követően hajtja majd végre a prototípus, már a javított erőforrásokkal.
Fél évszázada lépte át először a hangsebességet kereskedelmi utasszállító
1969 június 5-én a kereskedelmi utasszállítók között elsőként a szovjet Tu-144 lépte át a hangsebességet, megelőzve a Concorde-ot.
A Dreamlinerek újabb műszaki hibájára derült fény, milliós javítások jönnek
A Dreamlinerek újabb műszaki problémájára derült fény, amelyről a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) tájékoztatta a gyártót.
A japán Mitsubishi veheti át a CRJ-programot a Bombardier-től
A párizsi légiszalonon bejelentheti a Mitsubishi, hogy megszerzi riválisától a Bombardier-től a CRJ regionális jet programját, a japán cég elismerte, hogy folytattak tárgyalásokat a kanadaiakkal, azonban döntés nem született az ügyben.
Repülőgépek alkatrészeiből készült bútorokat kínál az Airbus
Kiszolgált repülőgépek alkatrészeiből készült ultramodern bútorokat kínál az Airbus, amelyeket bárki megvásárolhat, aki nem sajnálja a pénzt az igencsak borsos árú darabokra.
Gyártási hibás alkatrészeket kell cserélni világszerte több mint 300 Boeing 737-esen
Nem csak a földre parancsolt MAX-ek, hanem az előző, NG széria is érintett, egy gyártási hibás alkatrészt tíz napon belül ki kell cserélnie az üzemeltetőknek világszerte 312 példányon.
Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma
A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.








































