Az új generációs hajtóművekkel felszerelt Embraer E195-E2 lesz a legnagyobb befogadóképességű repülőgép, amely a különleges üzemeltetési feltételeket megkövetelő, központi légikikötőbe közlekedhet.
A Farnborough-i Légiszalonról a London City (LCY) reptérre teljesített járatot demonstrációs céllal az Embraer az E195-E2 típus PR-ZIQ lajstromjelű, gyári tesztpéldányával a múlt hét végén. A gép 39 százalékban fenntartható üzemanyaggal repült.
A család alapváltozata, az E190-E2 tavaly szeptember óta már üzemelhet a London belvárosában működő, szigorú zajvédelmi előírásairól, meredek megközelítési eljárásairól és rövid futópályájáról ismert légikikötőbe.
A brazil gyártó várakozása szerint a típus legnagyobb befogadóképességű változata az év végéig kapja meg a meredek megközelítéshez szükséges kiegészítő tanúsítást.
Míg a London City reptérre már most is közlekedő Airbus A220-100-as maximális felszállótömege nagyobb az Embraer típusánál, a mintegy 20 százalékkal hosszabb törzsű E195-E2 riválisánál tizeneggyel több, akár 146 utast is szállíthat.
A tanúsítvány megszerzése a Swissnek járatokat teljesítő Helvetic Airways és a holland KLM számára is megnyithatja a lehetőséget, hogy E195-E2-es gépeivel repüljön a London belvárosához és pénzügyi központjához közel fekvő reptérre.
Az Embraer az idei második negyedévben 32 repülőgépet adott át, amelyből 11 volt kereskedelmi típus, 21 pedig üzleti gép. Az év első felében a brazil gyártó 17 kereskedelmi és 29 üzleti gépet adott át, a megrendelésállomány 2022 június végére 17,8 milliárd dollárra emelkedett, amely 2018 óta a legmagasabb érték.