Átvette első Airbus A350-900-as repülőgépét az ITA Airways, amely az új generációs európai szélestörzsű negyvenedik üzemeltetője a világon. Eközben hamarosan lezárul az ajánlattételi időszak, és június végéig megtörténhet az olasz nemzeti légitársaság többségi tulajdonrészének eladása.
Az ITA Airways első Airbus A350-900-asa szerdán érkezett meg a fiumicinói bázisra, a repülőgépet az ALAFCO lízingcégtől bérli az állami légitársaság, és június elejétől áll menetrend szerinti forgalomba a Róma és Los Angeles, Buenos Aires, illetve Sao Paulo közötti útvonalakon.
Az A350 fedélzetén két osztályon 334 utas foglalhat helyet, ebből 33-an teljesen vízszintes ággyá alakítható business-üléseken, 301-en pedig turista osztályú székeken.
Amint korábban megírtuk, az olasz légitársaság 2021 végén 7 A220, 11 A320neo és 10 A330neo gépet rendelt közvetlenül az európai gyártótól, emellett pedig több mint 50 új generációs Airbus, köztük hat A350-es lízingjéről állapodott meg több partnerrel.
A megszűnt Alitalia helyett alapított, jelenleg teljesen állami tulajdonban lévő légitársaság számára az olasz kormány már hónapok óta keres többségi befektetőt, az eladást, mint megírtuk, a nyárig nyélbe akarják ütni.
Az ország gazdasági minisztere, Daniele Franco minapi közlése szerint
május 23-ig kell beadniuk a kötelező érvényű ajánlataikat a kérőknek, az ITA Airways eladását pedig már június végén bejelentik.
A tárcavezető közlése szerint a légitársaság megvétele iránt három komoly ajánlattevő verseng, a Lufthansa az MSC logisztikai óriáscéggel, az amerikai Certares-alap a Delta Air Lines-szal és az Air France-szal közösen, valamint a Wizz Air amerikai befektetője, az Indigo Partners. Az olasz állam egyelőre kisebbségi tulajdonrészt kíván megtartani a cégben.