Olasz lapértesülések szerint napokon belül bejelenthetik, hogy a Lufthansa jelentős tulajdonrészt szerez Olaszország új nemzeti légitársaságában. Az ITA Airways később megerősítette, hogy tárgyalások kezdődtek a Lufthansával és az MSC Group logisztikai óriásvállalattal, amelyek közösen szereznének többségi részesedést a cégben.

Az Il Foglio napilap online kiadása saját értesülései alapján számolt be a fejleményekről, amelyek egybecsengek a korábbi hírekkel, miszerint az ITA Airways tulajdonos-partnert keres a stabil jövője érdekében.

Úgy tudni, a Lufthansa 40 százalékos részesedést vásárolhat az Alitalia utódjában, a bejelentést a jövő hétre várják.

Forrás: Airbus

A Reuters megkeresésére a Lufthansa érdemben nem kommentálta az értesülést, válaszként egy korábbi közleményt küldtek el, amelyben leszögezték, a német cég nyitott az együttműködésre.

A német légitársaság már az Alitalia potenciális kérőjeként is folytatott tárgyalásokat az olaszokkal, de akkor Carsten Spohr vezérigazgató az Alitalia jelentős átalakításához kötötte az ügyletet. Ezt azonban a szakszervezetek elutasították, így nem lett semmi az üzletből.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Alferdo Altavilla, az ITA Airways vezérigazgatója novemberben a Handelsblatt német gazdasági lapnak nyilatkozva közölte, hogy a légitársaság nem sokáig szeretne független maradni. Azt mondta, szeretné, ha a céget valamelyik nagy vállalat előbb-utóbb felvásárolná, és reményét fejezte ki, hogy a Lufthansa is a kérők között lesz.

Sajtóértesülések szerint az érdeklődők között van a többek közt a British Airways és az Iberia tulajdonosaként ismert International Airlines Group (IAG) is.

Frissítés: Január 24-én, hétfőn az ITA Airways hivatalos közleményében megerősítette, hogy a Lufthansa és az MSC Group logisztikai óriásvállalat közösen szereznének többségi részesedést a légitársaságban, míg a kisebbségi tulajdoni hányad az olasz államé maradna. A felek az átvilágítási (due diligence) folyamat alatt állapodnak meg a tranzakció részleteiről. A vételi szándékot kifejező hivatalos dokumentum szerint a vevők 90 napos időtartamra exkluzivitást kértek a tárgyalások folytatásához.

Alfredo Altavilla a közleményben rendkívül meggyőzőnek nevezte a feltételes ajánlatot.

A napokban az olasz lapok arról is cikkeztek, hogy az ITA Airways újra használatba venné az Alitalia márkanevet.

Erről a Corriere della Sera számolt be egy parlamenti bizottsági meghallgatás alapján, ahol Altavilla azt mondta: az ITA és az Alitalia brandet is szeretnék használni, erre példaként hozta a Lufthansa és az Eurowings viszonyát, de úgy tudni, azt kizárta, hogy az Alitalia diszkontosított verzió lenne. További részleteket azonban nem árult el. Az ITA tenderen vette meg az előd márkanevét mintegy 90 millió euróért.

Az ITA Airways október 15-én indult el, miután az Alitalia egy nappal korábban leállt. A légitársaság azóta már csatlakozott is a Skyteam légiszövetséghez, amelyben az Alitalia is tag volt.