A Boeing bejelentette, hogy 2019. március 13-án mutatja be hivatalosan a Boeing 777X prototípusát Everettben.

Ez még grafika. (Forrás: Boeing)

A hosszabb törzsű Boeing 777-9X prototípusa ünnepélyes keretek között gördül majd ki az amerikai gyártó hangárjából az everetti üzemben.

Ezt követően megkezdődik (ha a gyári teszteket is tekintjük, folytatódik) a repülőgép földi tesztelése és a felkészülés az első felszállásra.

A Boeing jól halad a tesztprogramban részt vevő összes prototípus gyártásával, sőt a hírek szerint már olyan példányok összeszerelése is megkezdődött, amelyek az első üzemeltetőkhöz, például az Emirateshez és a Lufthansához kerülnek majd.

A Boeing a prototípus szűzrepülését a következő hónapokra tervezi, amellyel kezdetét veszi a tesztelési program és a típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges engedélyek megszerzése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első példány a tervek szerint 2020-ban kerülhet az első üzemeltetőhöz. 

A Boeing 777X típuscsalád legnagyobb újdonságait – egyebek mellett – a legújabb generációs GE Aviation GE9X hajtóművek, valamint a 777-300ER-nél 7 méterrel nagyobb szárnyfesztávolság és a teljes mértékben kompozit anyagokból készült, felhajtható végű szárnyak adják. Ezekről és a típus többi újdonságáról korábbi cikkeinkben írtunk részletesen.

A prototípus hossza 77 méter, a 777-9X az amerikai gyártó eddig gyártott leghosszabb törzsű utasszállító gépe lesz (a négyhajtóműves Boeing 747-8 törzse 76,3 méter hosszú).

A repülőgép szárnyfesztávolsága a kinyitott állapotban 72 méter, de azokat felhajtva a 777-300ER típussal azonos.

A repülőgép a GE9X típusú, új generációs hajtóműveknek, a negyedik generációs, fejlett aerodinamikai tervezésű, teljesen kompozit szárnyaknak, és az alkalmazott egyéb csúcstechnológiáknak köszönhetően 12 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és az üzemeltetési költségei 10%-kal alacsonyabbak a konkurencia modelljeinél.

A 777X első változata a 777-9 lesz, amely 400-425 utas szállítására lesz képes a gyártó sztenderd fedélzeti konfigurációja szerint, hatótávolsága pedig 14 075 km lesz.

Készülnek a 777-9X prototípusok és az első kereskedelmi forgalomba álló példányok is a Boeing üzemében. (Forrás: Boeing)

A Boeing élő közvetítést is közzétett a még február végén a festőhangárból, ahol a prototípus festését kezdték meg: