Az A320neo család gyártásának havi 75 repülőgépre növeléséhez történő felkészülés és a környezetterhelés csökkentése érdekében 2026-ra három, a szélmeghajtást is használó teherhajót állít forgalomba az európai gyártó.
A hajók a franciaországi Saint-Nazaire-ban működő üzeméből szállítják majd az A320neo család szerkezeti elemeit az Atlanti-óceán túlpartjára, az alabamai Mobile-ban működő végszerelő sorra.
Az új tengeri járművek egyenként hat darab egyfolyosós repülőgép törzselemeit, szárnyait, hajtóműpilonjait, függőleges és vízszintes vezérsíkjait szállíthatják, emellett 70 darab negyven lábas konténert is tudnak majd fuvarozni.
A jelenleg használt hajók egyszerre csak három vagy négy készlet szállítására képesek.
A hajókat a Louis Dreyfus Armateurs cég gyártja és üzemelteti majd az Airbus megbízásából, rakterüket úgy alakítják ki, hogy a szerkezeti elemek be és kirakodása a kompokhoz hasonló roll-on/roll-off rendszerben történhessen.
Meghajtórendszerük gázolaj mellett e-metanollal is táplálható, emellett hat függőlegesen forgó, úgynevezett Flettner-rotor segítségével használják a szél energiáját.
A szélmeghajtás maximális kihasználása érdekében egy szoftver optimalizálja az útvonalat az Atlanti-óceánon, elkerülve a kedvezőtlen áramlatokat.
Az új járművek használatával 2030-ra több mint felével csökken majd a tevékenység szén-dioxid-kibocsátása.