A nyári csúcsidőszakban korlátozza a járatok számát a londoni Gatwick légikikötő üzemeltetője, így kívánja csökkenteni a késéseket és járattörléseket.
A reptér üzemeltetője azt követően döntött a korlátozások bevezetéséről, hogy lezárult a repülőtéri és földi kiszolgáló cégeknél kialakult súlyos létszámhiány ügyében végzett vizsgálat. Ennek az lett a konklúziója, hogy késések, utolsó pillanatos járattörlések, hosszú sorok várhatók, az utasok megbízhatatlan és rossz minőségű szolgáltatást kapnak, amennyiben a helyzetet nem kezelik a járatok számának csökkentésével.
A repülőtér üzemeltetője júliusban napi 825, augusztusban napi 850 járatban maximálta a kapacitást.
Míg a járvány előtti években akár napi 900 járatot is kezelt Gatwick, a királynő megkoronázásának évfordulójakor, a június eleji hosszú hétvégén napi 800 járat közlekedett.
A repülőtér üzemeltetője emellett arra hívta fel a légitársaságok figyelmét, hogy vizsgálják felül a működésüket, valamint a rendelkezésükre álló személyzeti és földi kiszolgáló erőforrásokkal összhangban lévő, reális menetrendet állítsanak össze.
A dél-londoni reptéren legnagyobb forgalmat bonyolító Easyjet már közölte, hogy a korlátozások fényében felülvizsgálja menetrendjét.
Gatwick lépése összhangban van az Egyesült Királyság közlekedési minisztériumának és polgári légiközlekedési hatóságának felhívásával, amely a közelmúltban tapasztalt működési zavarok elkerülése érdekében járatritkításokra szólította fel a légitársaságokat.
Amint korábban megírtuk, maximálja az induló utasok napi számát az amszterdami repülőtér is. Schipholon főleg az utasbiztonsági ellenőrzés területén olyan súlyos a munkaerőhiány, hogy több hétvégén is jelentős késésekkel és járattörlésekkel járó torlódás és káosz alakult ki április óta. Frankfurtban pedig már a vezetőség és az irodai dolgozók is besegítenek a földi kiszolgálásba.