Elhalasztaná minden megrendelt, de még át nem vett új repülőgépének átadását a Qatar Airways, mivel egyelőre nem tudják, mikor válhatnak újra nyereségessé. Akbar Al-Baker vezérigazgató a megrendelések felmondásával és az üzleti kapcsolatok lezárásával fenyegette meg a gyártókat, ha nem sikerül az új átvételi időpontokról megegyezni.
Már megkezdte a Qatar Airways a tárgyalásokat az Airbusszal és a Boeinggel, hogy együtt találjanak új időpontot minden megrendelt gép átadására – mondta Akbar Al-Baker, a légitársaság vezérigazgatója a Reutersnek adott interjújában.
Közlése szerint nehéz megmondani, hogy mikor lehet újra nyereséges a cég, egyelőre nem fordultak a katari államhoz segítségért, a szabad készpénzállományt használják fel jelenleg, de később szükség lesz állami tőkebevonásra és megszorításokra is.
Ennek részeként akarják elhalasztani minden új gépük átvételét, és a cégvezető azzal fenyegette meg a gyártókat, hogy minden megrendelését lemondja annál, amelyikkel nem sikerül megállapodni. Azt is kilátásba helyezte, hogy a jövőben egyetlen új gépet sem fog megrendelni attól, amellyel nem sikerül dűlőre jutni e kérdésben.
Al-Baker szerint a már átvett, a csődbe ment Air Italy flottájában repült öt Boeing 737 MAX-ot eladják, a fennmaradó 55 példányra szóló szerződést újratárgyalják, a tíz Airbus A380-ast pedig egyelőre megtartja a Qatar Airways, de legalább 2021 közepéig nem használja majd.
Összességében a Qatar Airways 234-ről 200-ra szeretné csökkenteni a flotta méretét, a gépek legalább 20 százaléka pedig tartósan letárolva marad. Al-Baker beszélt arról is, hogy a munkaerő kevesebb mint 20 százalékát bocsátják el, az A380-as pilóták egy részét pedig A350-esre képzik át.
Mindennek oka, hogy Al-Baker várakozásai szerint 2023-ig biztosan nem állítható vissza a világjárvány előtti, 165 célállomásból álló hálózatuk.
A befektetésekkel kapcsolatban azt mondta, nincs napirenden a meglévő légitársasági részesedések eladása vagy bővítése, elégedettek a mostani portfólióval.