A kínai nemzeti légitársaság listaárakon 10,8 milliárd dollár értékben rendelt a kínai gyártású keskenytörzsű, közepes hatótávolságú típusból.
Az Air China egy tőzsdei közleményében hozta nyilvánosságra, hogy száz Comac C919-es utasszállítót rendelt.
A Boeing 737 MAX-okon és Airbus A320neók egy részén használt, új generációs hajtómű, a CFM LEAP-1 „C” változatával felszerelt repülőgépek átadása 2031-ig folyamatosan történik majd.
A megrendelés értéke listaáron 10,8 milliárd amerikai dollár, de a légitársaság jelentős kedvezménnyel vásárolja meg a gépeket, az ügyletet részben saját forrásból, részben banki kölcsönökből, részben más finanszírozási megoldásokkal fedezi.
Az Air China tavaly év végén hat példányt már rendelt a típusból, de eddig még nem vett át egyet sem.
A légitársaság 25 példányt üzemeltet a 90 utas szállítására képes ARJ21-700 regionális repülőgépből, amelyet szintén a Comac gyárt.
Amint korábban beszámoltunk róla, a China Eastern Airlines, a Comac C919-es indító üzemeltetője 2023 szeptemberében száz darab megvásárlásáról állapodott meg a kínai gyártóval, a HNA-csoport pedig tavaly áprilisban rendelt 60 példányt.
A kínai tervezésű és gyártású, de jelentős mennyiségű nyugati komponenst tartalmazó C919-es 2022 szeptemberében szerezte meg a légialkalmassági tanúsítványt. A gyártó hosszabb és rövidebb törzsű változatot is tervez a típusból, sőt a Tibet Airlines-szal közösen vizsgálják egy magas fekvésű reptereken is üzemeltethető variáns fejlesztését is.