Újabb részleteket tett közzé a Boeing a három év múlva forgalomba álló 777-9-esről, melyből sok érdekes paraméter derül ki a típusról, köztük az is, hogy az új generációs kéthajtóműves fedélzete szélesebb (belső átmérő) lesz a korábban tervezettnél.
A tervezettnél előbb kész lehet a 777-9X és a 737MAX
Még nagyobb lehet a Boeing új generációs 777X típusa
Az amerikai gyártó egy 79 oldalas dokumentumot tett közzé az új típusról, melyben fontos adatokat oszt meg a repülőgép méreteiről, első sorban azért, hogy segítse az üzemeltetők és a repülőterek felkészülését a három év múlva kereskedelmi forgalomba kerülő megnövelt triplahetes kezelésére.
A Flightglobal cikke érdekes adatokat talált az új típusról az eredetileg 2015-ben közzétett dokumentum legfrissebb verziójában.
Az utasok és a légitársaságok számára legfontosabb változás, hogy
a repülőgép utaskabinjának belső átmérőjét 10,2 centiméterrel növelték az oldalfalak belső borításának áttervezésével.
A módosítás kicsinek tűnhet, de az utasok és az üzemeltetők szempontjából is lényeges változást jelent.
A 777-9 (külső) törzsátmérője megegyezik a 777-300ER típuséval. A 777-300ER repülőgépeket a turista osztályon eredetileg kilenc üléses sorokkal tervezték, de több légitársaság – a gazdasági mutatók javítása érdekében – áttért az economy osztály sűrűbb székezésére: 10 ülést helyeztek el egy sorban.
Az új generációs 777-9-es oldalfalainak átalakításával a Boeing a kabin belső átmérőjét 4 collal, azaz 10,2 centiméterrel szélesítette ki, felkészítvén a repülőgépet az immár sok légitársaságnál sztenderddé váló 10 üléses sorokra. Ennek köszönhetően még a sűrűbb elrendezés mellett is kevésbé sérül sz utasok komfortérzete.
A legfrissebb adatok szerint a 777-9-es sztenderd kétosztályos elrendezésben 414 utas szállítására lesz képes, háromosztályos székezéssel pedig 349-en utazhatnak majd az új generációs kéthajtóműves fedélzetén.
Az üzemeltetők és a fogadó repülőterek szempontjából legfontosabb adat, hogy
a 777-9-es törzsének hossza 2,9 méterrel haladja majd meg a 777-300ER-esét, a szárnyfesztávja pedig hét méterrel (!!!) lesz szélesebb az elődjénél.
A 777-9-es típuson az egyik legszembetűnőbb újdonság és ebben a repülőgép-kategóriában először alkalmazott megoldás, hogy a földön a repülőgép szárnyvégeit fel lehet majd hajtani, hogy az szűkebb helyen is gond nélkül tudjon manőverezni, illetve a sztenderd repülőgép-állóhelyeken is elférjen.
A 777-9-es felhajtott szárnyvégekkel 64,82 méter széles lesz, azaz a szárnyfesztávja ebben, a földi guruláskor alkalmazott konfigurációban mindössze 2,54 centiméterrel haladja majd meg a 777-300ER-ét.
A frissített dokumentumból kiderül az is, hogy az új generációs 777-9-es függőleges vezérsíkja 17 centiméterrel rövidebb lesz az eredetileg tervezettnél. A repülőgép talajtól mért magassága viszont így is közel egy méterrel meghaladja majd a 777-300ER magasságát.
Az Airbus néhány hete jelentette be, hogy akár 80 fővel megnövelhetővé teszi az A380-asok kapacitását a repülőgép fedélzetének átrendezésével annak érdekében, hogy a légitársaságok így javíthassák a repülőgép üzemeltetésének gazdasági mutatóit.