Bővülhet az A220-300-as hatótávolsága az idei év közepétől, az Airbus ezt a felszállótömeg 1 tonnás növelésével éri el.
A változás ezúttal csak a nagyobb befogadóképességű A220-300-ast érinti, az A220-100-as változatot nem.
A -300-as típusváltozat maximális felszállótömege (MTOW) 69,9-ről 70,9 tonnára nő, ennek köszönhetően pedig 200 tengeri mérfölddel (370 km) bővül a hatótávolsága.
A típus megrendelői 2021 közepétől érthetik ezt el, szabadon választva a rendelkezésre álló MTOW-változatok között.
Emellett az üzemeltetők a meglévő példányaikon, utólag is alkalmazhatják ezt a változtatást, mert fizikai módosítást nem igényel, csak némi papírmunkát, amelyet a gyártó karbantartási utasítása szerint kell végrehajtani – mondta el Antonio Da Costa, az Airbus keskenytörzsű típusokért felelős alelnöke a Flightglobalnak.
Nem ez az első alkalom, hogy az Airbus növeli a kanadai tervezésű, a Bombardier-től átvett típus hatótávolságát: 2019 májusában az A220-100-as és -300-as esetében is 2,3 tonnával növelték a maximális felszállótömeget.
Az európai gyártó az egykori C Series típus 2018 júliusi átvétele óta folyamatosan hajt végre finomhangolásokat a típus programjában és gyártásában annak érdekében, hogy javítsák versenyképességét és nyereségességét.
Da Costa emlékeztetett arra: minden repülőgéptípust úgy terveznek, hogy meglegyen a lehetőség az ehhez hasonló növelésre, az üzemeltetés során összegyűjtött széleskörű tapasztalatok az eredeti tervezési számítások módosítására adtak lehetőséget.
A szakember szerint az összes repülőgéptípus közül az A220-ast érintette legkevésbé a válság, az Airbus az idei első negyedév végére havi ötre növeli a típus kibocsátását.
Világszerte jelenleg 148 A220-as üzemel, az Airbus A220-as típusra idén február végéig 629 kötelező érvényű megrendelés érkezett, ebből 539 a nagyobb befogadóképességű változatra szól.