Tim Clark, a dubaji légitársaság vezetője a jelenleg zajló berlini légiszalonon (ILA) azt mondta, azért gondolkodnak még több Airbus A350-es beszerzésén, mert 2025-nél előbb nem kapják meg a Boeing 787-eseiket és 777-9-eseiket.
Az eddig megrendelt 50 példányon felül további A350-900-asok érkezhetnek az Emirateshez, de akár a nagyobbik, 1000-es változatot is megfontolják – részletezte terveiket Tim Clark elnök a Bloomberg tudósítása szerint.
Utóbbi típusvariánsról azonban azt mondta: a Rolls-Royce-erőforrások ezen dolgozó változatának megbízhatósága szerintük még nem eléggé igazolt.
Ezért a hajtóműgyártónak jóval több élettartam-garanciát (ciklusra, azaz fel- és leszállások számára vonatkozóan) kell adnia ahhoz, hogy az A350-1000-esből is rendeljenek.
A plusz beszerzést azzal indokolta, hogy a Boeingnél jelentős problémák és emiatt késések vannak, a megrendelt új generációs 777-9-esek, valamint 787-9-esek is legkorábban 2025-től állhatnak szolgálatba az Emiratesnél. Ismert, az eredeti tervek szerint 2023-ban érkezett volna e két típus a céghez, amely egyébként a 777-8-asokra és 9-esekre szóló megrendelését kétszer is csökkentette, az eredeti 150-ről 115-re.
Így viszont a 2024 és 2027 közötti évekre a légitársaság flottájában hiány alakulhat ki, amit így csak az Airbus gyártmányaival tudnak pótolni.
Mindeközben ugyanis 10 Boeing 777-300ER-t cargo-járatokra használnak, és a közeljövőben további 10-et is beállítanak e célra, olyan jól teljesít az áruszállítási üzletág – tette hozzá.
Clark beszélt arról is, hogy remélik, a Boeing „kitart” az új generációs 777 ügyében, mert hatalmas munkát fektetett légitársasága is a típusváltozat létrejöttébe.
Mivel pedig Berlinben zajlik az ILA, szót ejtett arról, hogy remélik, járatokat indíthatnak ide a közeljövőben. Ehhez azonban az kell, hogy a légügyi megállapodásban rögzített 4 németországi városon (Hamburg, Düsseldorf, Frankfurt, München) felül újabb célállomásra is engedélyt kapjanak, ugyanis meglévő útvonalat nem szeretnének feladni a főváros érdekében.