Kétmilliárd eurós adózás utáni veszteséget jelentett az első negyedévre a Lufthansa-csoport, a vállalat felpörgeti a reorganizáció végrehajtását és a költségcsökkentést. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elemzése szerint áprilisban túljutott a mélyponton a légi utasszállítás. Újraindul a Belavia budapesti járata, az Egyesült Államok pedig, válaszul Kínának, kitiltotta a repterekről a távol-keleti ország légitársaságainak utasszállító járatait.
A március 31-én véget ért első pénzügyi negyedévéről a Lufthansa-csoport azt közölte: a bevétel 18 százalékkal 6,4 milliárd euróra csökkent, és hiába mérséklődött 8 százalékkal 8,1 milliárd euróra az üzemelés költsége, az üzemi eredmény így is 1,6 milliárd euró veszteséget mutatott a tavalyi 340 millió után.
Az adózott eredmény 2,1 milliárd euró veszteségen állt a negyedév végén, a tavalyi 342 milliós mínusszal szemben.
Ezek után a Lufthansa bejelentette, hogy felgyorsítja a cég reorganizációját, és a korábban bejelentett megszorító intézkedések bevezetését. A Brussels Airlinesnál 30 százalékkal csökken a flotta mérete és ugyanennyivel kevesebb munkavállalóra lesz szükség, az Austriannél 20 százalékos bércsökkenésről állapodtak meg, a Swiss is kevesebb repülőgéppel és személyzettel képzeli el a jövőt.
Carsten Spohr korábban azt mondta, csoportszinten a korábbi 763 gépes flotta minden tagjára évekig nem lesz szükség, és elbocsátásokról is esett már szó.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) mai videokonferenciáján ismertette az áprilisi utasforgalmi adatokat. Brian Pearce vezető elemző elmondása szerint április közepén elérte a mélypontot a légi utasforgalom, az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény 97, a kapacitások 87 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.
A mélypont után mintegy 30 százalékkal repül több járat, az előzetes foglalások is felfelé ívelnek, bár az utasok egyelőre óvatosak: 80 százalékuk csak egy héttel az indulás előtt foglal jegyet.
Míg a nemzetközi közlekedés egyelőre gyér, a belföldi járatok száma megdobja az átlagot: Kínában, Dél-Koreában, Vietnamban utóbbiak az előző évi forgalom háromnegyedén vannak, a jegyárak pedig ezeken átlagosan 23 százalékkal estek.
A Budapest Airport a Facebook-oldalán közölte, hogy újraindult a Belavia Miszk-Budapest járata.
A fehérorosz légitársaság hetente háromszor, kedden, pénteken és vasárnap közlekedik a két főváros között Embraer E175-ös gépeivel.
A CNBC beszámolója szerint a Trump-adminisztráció kitiltotta a menetrend szerint közlekedő kínai utasszállító járatokat az Egyesült Államokból június végétől, válaszul arra, hogy Peking sem engedélyezte az amerikai járatok újraindítását Kínába.
Mivel a két ország között nincs Open Skies (Nyitott Égbolt) megállapodás, és bilaterális szerződések alapján közlekednek a járatok, ez a lépés azt jelenti, hogy
a világ két legnagyobb légiközlekedési piaca hosszabb távra teljesen elszigetelődik egymástól.
A United és a Delta Air Lines már éppen tervezte a kínai járatai újranyitását. A United egyébként Kína mellett a Routes Online összesítése szerint Európa felé is kacsintgat már, Chicagóból Amszterdamba, Frankfurtba, Párizsba, Londonba és Rómába, illetve több ázsiai és dél-amerikai útvonalon is újraindul a cég.
A Flightglobal kanadai lapokat idézve azt írta, az Air Canada azon mesterkedik, hogy kihátráljon az Air Transat felvásárlásából. Gyakorlatilag ugyanazt tennék, mint Európában a LOT a Condorral.
Az ok a koronavírus-járvány miatti megszorítás. Az Air Canada újságírói megkeresésére közölte: hivatalos álláspontjuk nem változott, továbbra is várják a versenyjogi hatóságok állásfoglalását. A cég tavaly nyáron jelentette be, hogy 510 millió USA-dollárért felvásárolja az Air Transat tulajdonosát. Az ügyletet a kanadai és EU-s hatóság is tüzetesen vizsgálja, a folyamat még hónapokig eltart.