Az európai repülőgépgyártó az A380-asok egykori gyártócsarnokában hoz létre modern összeszerelő sort az A320neo család számára, amellyel a volt Concorde-hangárban lévő régebbi üzemét váltja ki.
Az Airbus 2023 nyarán avatta fel az A320-as típuscsalád eddigi legújabb végszerelő sorát (FAL) a toulouse-i Jean-Luc Lagardère nevű óriáshangárban, ahol egykor az A380-asok készültek, a Reuters értesülése szerint pedig ugyanennek a csarnoknak a másik felében már készül a második összeszerelő sor.
A legmodernebb technológiákkal felszerelt, új üzemegység nem növeli tovább az A320neo-család végszerelő sorainak számát, hanem a szintén toulouse-i, egykori Concorde-hangárban működőt váltja le.
Az Airbus szóvivője a hírügynökségnek megerősítette, hogy megkezdték az új gyártósor építését, amelyen a tervek szerint 2025-ben kezdődhet meg a termelés, a tevékenységeket fokozatosan helyezik majd át a meglévő létesítményből.
Az új sor kiszolgálja a legnagyobb befogadóképességű, A321neo változat iránti megnövekedett keresletet is, ugyanis ez adja a típuscsalád rendelésállományának mintegy 60 százalékát.
Az óriáshangár fennmaradó részét a már forgalomban lévő A380-asok szárnyain keletkezett hajszálrepedések javítására használja az Airbus.
Az A320 típuscsaládot Hamburgban négy, Toulouse-ban kettő, az alabamai Mobile-ban és a kínai Tiencsinben pedig egy-egy végszerelő soron gyártják. A kínai és az amerikai üzemek kapacitásának megduplázását már korábban bejelentette az Airbus, amikor ezek majd megnyílnak, akkor már összesen tíz végszerelő soron készülhetnek a repülőgépek, és mindegyikük képes lesz a komplexebb A321-es variánsok összeszerelésére is.
Legújabb végszerelő sorain számos újítást vezetett be a gyártó: digitális és automatizált megoldásokkal, valamint robottechnológia alkalmazásával javítja a gyártási minőséget és hatékonyságot, emellett a cég új szabványokat vezetett be a dolgozók egészségvédelme, biztonsága és a fenntarthatóság érdekében is.
Az európai gyártó célja, hogy 2026-ra havonta 75 példányt legyen képes legyártani a vállalat nyereségének jelentős részét termelő, új generációs keskenytörzsű típusból.
Az Airbus ugyanakkor a munkaerőhiány és az ellátási láncok problémái miatti alkatrészhiány következtében rövid távon több hónapos késésekkel küzd iparági források szerint, de egyelőre nem tudni, hogy ez veszélyezteti-e az idei 800 darabos átadási célt.