Legalább az évtized végéig megtarthatja az ismét forgalomba állított Airbus-óriásgépeit a Lufthansa, miután hamarosan átépítik bennük a már nem korszerű business class kabinrészt.
Carsten Spohr Lufthansa-vezér közölte: az új generációs, kéthajtóműves szélestörzsű típusok – az Airbus A350, a Boeing 787 és 777-9 – gyártásában és átadásaiban tapasztalható késések miatt a tervezettnél hosszabb ideig fogják a flottában tartani az újra forgalomba állított A380-asaikat – írja az aero.de portál.
Mint korábban megírtuk, a cég nemrég döntött arról, hogy végül a maradék 2 Airbus-óriásgépét is visszahozza a tárolásból, és jövőre hat, 2025-ben pedig már mind a nyolc példány Münchenben állomásozik majd. Azért döntöttek erről, mert szükség van a kapacitásra, valamint az utasok is rendkívüli módon kedvelik a típust, továbbá kifogástalan az üzemelési statisztikája is.
Pontos határidőt Spohr nem mondott arra, hogy meddig tervezik megtartani őket, de mivel az óriásgépek üzleti osztályú kabinrészéről úgy fogalmazott, hogy korszerűsítik, ezért valószínű, hogy legalább az évtized végéig, de akár a 2030-as évek elejéig is maradhatnak.
A business class kialakításáról sem árult el részleteket, így nem tudni, az új Allegris-koncepció szerint építik majd át az A380-asokat, vagy esetleg más, átmeneti megoldást találnak.
A légitársaság azt is közölte az aero.de másik cikke szerint, hogy jövő nyártól öt célállomására lesz elérhető az A380-as.
A kétszintes gépekkel a 2024-es nyári menetrendben a München és Boston, Los Angeles, New York-JFK, Washington-Dulles, illetve Delhi közötti útvonalon találkozhatnak majd az utasok.
A közelmúltban arról is beszámoltunk, hogy az A380-ast a járvány után szintén visszahozó másik nagy légitársaság, a British Airways szintén felújítja a gépek fedélzetét, de nem csak az üzleti osztályt, hanem minden kabinrészt.