Két fontos ügyfél nyilatkozata szerint a 777-9 forgalomba állítása 2026-ra, a 737-10-esé 2027-re csúszhat, az amerikai hatóság újabb légialkalmassági direktíva kiadására készül a 737 MAX-ra, a Boeing ellen tanúskodó volt minőségellenőr pedig a napokban valószínűleg öngyilkos lett.
Az Emirates elnöke a Reutersnek úgy nyilatkozott a napokban, hogy az első 777-9-es átadása várhatóan ismét késni fog, csak szerencsés esetben történhet meg 2025 legvégén, az első példány leszállítása inkább 2026-ra módosulhat.
A dubaji légitársaság a típus legnagyobb megrendelője, a nagyobb 777-9-es változatból 170-re, a kisebb befogadóképességű, ám nagyobb hatótávú -8-asból 35 példányra rendelkezik szerződéssel.
A Lufthansa és a Cathay Pacific ugyanakkor optimistább a dubaji légitársaságnál, közléseik szerint továbbra is 2025 végén számítanak az első példányok átadására.
Az amerikai Delta Air Lines vezetője, Ed Bastian a Bloombergnek adott interjúban pedig elmondta: arra számít, hogy a 737 MAX család legnagyobb befogadóképességű tagja, a 737-10-es első példányának átadása akár 2027-ig is elhúzódhat. Ennek hátterében szerinte a típussal kapcsolatos számos, még megoldandó probléma áll.
Az amerikai gyártó nem kommentálta a nyilatkozatokat.
Eközben az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) egy újabb légialkalmassági direktíva tervezetét tette közzé a 737 MAX típussal kapcsolatban. A hatóság a szárnyakon lévő féklapok mozgatásáért felelős vezetékkötegek ellenőrzésének elrendelését tervezi.
Mint kiderült, gyártási hibából adódóan több esetben is sérült vezetékek okoztak nem szándékos mozgást egyes példányok esetében, amelyek épp utazómagasságon repültek.
Március 9-én holtan találták egy szálloda parkolójában, saját autójában a Boeing egy korábbi alkalmazottját, aki bírósági eljárások során tanúként számos aggályt fogalmazott meg a cég gyártási szabványaival kapcsolatban. John Barnett 32 évig, 2017-es nyugdíjba vonulásáig dolgozott a Boeingnél, utóbb a Dreamlinereket gyártó charlestoni üzem minőségellenőreként.
Az amerikai hatóságok vizsgálata szerint John Barnett „önkezűleg okozott sérülésbe” halt bele, miután előtte a vállalat ellen indított perben tanúvallomást tett. Azt követően kezdték keresni a szállodában, hogy nem jelent meg a bíróság előtt a soron következő kihallgatásán. A gyártó sajnálatát fejezte ki a tragikus esettel kapcsolatban.