A korábban az európai gyártó és a katari légitársaság között nagy vitát kavaró festési és villámvédelmi probléma megoldásával minden példány visszaállt a forgalomba, de eközben a cég kivonta flottájából mindkét Boeing 747-8F gépét.
A Qatar Airways összes Airbus A350-es repülőgépén elvégezték a szükséges javításokat, több mint egy évvel azt követően, hogy sikerült lezárni a repülőgépek felületi hibáit érintő jogi vitát a gyártóval.
A repülőgépek festését és villámvédelmét is érintő probléma kijavítása után a légitársaság mind az 58 Airbus A350-ese újra forgalomba állt, kettő kivételével, amelyeken ütemezett rutinkarbantartást végeznek.
Thierry Antinori, a légitársaság kereskedelmi vezérhelyettese a Reutersnek azt nyilatkozta, hogy további példányokat is forgalomba állítanának, hogy ki tudják szolgálni a potenciális keresletet, amelyet Európa és Ázsia, Európa és Ausztrália, Európa és az Indiai-óceán, valamint Afrika között látnak.
Eközben a légitársaság áruszállító divíziója kivonta flottájából mindkét Boeing 747-8F gépét. Az első, A7-BGA lajstromjelű példány tavaly év végén teljesítette utolsó járatát, majd február elején repülték át Victorville-be. A második, A7-BGB azonosítójú példány pedig március 1-jén repült utoljára a légitársaságnál.
Mindkét repülőgép az amerikai UPS-hez kerül majd.
A Qatar Airways még 2017-ben vásárolta a nagy kapacitású négyhajtóműves áruszállítókat, amikor a környező országok blokád alá vonták Katart, így korlátozottá vált az élelmiszerek és nyersanyagok szállítása a félszigeten elterülő országba.
A Qatar Airways Cargo saját flottájában immár csak Boeing 777F gépek teljesítenek szolgálatot, ebben a hónapban csatlakozik a 28. példány a flottához. A légitársaság emellett 34 Boeing 777-8F repülőgépre rendelkezik megrendeléssel, amelyek forgalomba állítása az évtized második felére csúszik.