A részvényesek kezében a döntés, így nem zárható ki, de középtávon nincs tervben – mondta Tim Clark Emirates-vezér a légitársasága és az Etihad Airways esetleges egyesüléséről. A szakember szólt arról is, hogy az Emirates flottájában 2020-tól bevezetendő prémium turista osztályra azért van végül szükség, hogy ne veszítsenek utasokat.

Középtávon nem egyesül a két emírségekbeli nagy légitársaság (Fotó: Boeing)

A korábbi pletykákra reagálva az IATA Sydney-ben tartott éves közgyűlésén Tim Clark, az Emirates vezetője az aero.de cikke szerint elmondta: nem zárható ki a légitársasága és az Etihad Airways egyesülése, de középtávon nincs tervben, és egyébként is a részvényesek – azaz a két sejkség – kezében van a döntés.

Ismert, a dubaji és az abu-dzabi cég ez év eleje óta már szoros együttműködésben dolgozik, a repülésbiztonság terén egyeztetnek.

Az Emirates elnök-vezérigazgatója, Ahmed bin Szaíd Al-Maktúm nemrég az egyesülésről szóló pletykákról közölte, hogy szó sincs róla, ugyanakkor még további együttműködési területeket keresnek.

Tim Clark most azt mondta, hogy az Emirates-Etihad házasság versenyjogi aggályokat is fölvetne, főként a nemzetközi célállomásaikon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Etihad egyébként súlyos anyagi nehézségekkel küzd, bár maga a légitársaság üzemelési szinten jól teljesít, még repülőgép-megrendelések lemondásáról is érkeztek hírek. A holding pénzügyeit az Alitalia csődje és az Air Berlin tönkremenetele húzta a mélybe.

Az Emirates amúgy a szintén a dubaji kormányzat tulajdonában álló Flydubai-jal kezdett szoros együttműködésbe.

Vélhetően a 2020 után érkező 777X-eken is megtalálható lesz a prémium turista osztály (Forrás: Boeing)

Mint arról beszámoltunk, az Emirates hosszas hezitálás után végül úgy döntött, mégis bevezeti a prémium turista osztályt, a 2020-tól érkező legújabb A380-asain és Boeing 777-esein (utóbbiak minden bizonnyal az új generációs 777X-ek). A Sydney-ben tartott közgyűlésen most Tim Clark beszélt ennek részleteiről is az aero.de másik cikke szerint.

Az Emirates-főnök elmondta, hogy azt érzékelték: piacot kezdenek veszíteni, mert már több légitársaság is kínál prémium turista kabinrészt.

Az A380-asok fő fedélzetének elején lesz 56 prémium turista ülőhely, a 777-eseken pedig 26-28 ilyen széket helyeznek majd el, és néhány meglévő gépet is átalakítanak majd.

Tim Clark közölte, hogy ez a kiszolgálási osztály úgy tűnik, a piacon marad, a kihívást az jelenti, hogy ne az üzleti osztály rovására, hanem a normál turista helyekről „felfelé” csábítsák az utasokat.