Beszámolók szerint a dubaji repülőtérről végrehajtott felszálláskor az Emirates egyik Boeing 777-300ER repülőgépe vélhetően egy helytelen beállítás miatt túl későn és túl nagy sebesség mellett emelkedett el a futópályáról, majd ezt követően nagyon alacsonyan repült el a szomszédos városrész felett.
Az eseményről sem a légitársaság, sem az illetékes hatóságok nem árultak el részleteket, mindössze annyit közöltek, hogy vizsgálat van folyamatban. Az esetről több médium is úgy számolt be, hogy kis híján katasztrófa történt, a The Air Current amerikai szaklap a virtuális radarok adatai, pilóták között folytatott szakmai eszmecserék során elhangzottak és az eseménnyel kapcsolatban nyilvánosságra került kevés információmorzsa alapján foglalta össze cikkében, amit eddig tudni lehet.
Ezek alapján az Emirates A6-EQI lajstromjelű, Boeing 777-31H(ER) típusú repülőgépe a légitársaság EK 231-es számú járatát teljesítette 2021. december 20-án a dubaji nemzetközi repülőtérről (DXB) a Washington-Dulles (IAD) reptérre.
A cikk szerint a járat a dubaji repülőtér 30R jelű futópályájáról hajtotta végre a felszállást UTC-idő szerint december 19-én 23 óra 10 perckor. A Boeing 777-300ER a nekifutás során nagyon nagy sebességnél és nagyon későn – egyes információk szerint csak a pálya végén lévő biztonsági területnél – emelkedett el a futópályáról.
A repülőgép ezt követően sem emelkedett a megszokott módon, a reptértől mintegy 3,1 kilométerre fekvő Deira városrész felett mindössze 175 láb (53 méter) magasságon repült, 262 csomós (485 km/h) sebességgel. A környék felett általában már közel 500 méter magasan repülnek el a 30R futópályáról felszálló járatok.
Az eseményt követően a járat folytatta útját Washingtonba, ahol később biztonságosan leszállt.
Az Emirates szóvivője mindössze annyit erősített meg a lapnak, hogy a járat felszállása során technikai incidens történt, a járat folytatta útját a célállomás felé, a repülőgép pedig a Washingtonban történt műszaki átvizsgálást követően teljesítette a visszaúti járatot Dubajba. Az esetet vizsgálják, de annak lezárultáig nem közöl további részleteket a légitársaság.
A cikk a közösségi médiában keringő információkra hivatkozva azt írta, hogy az esemény azért következhetett be, mert a felszállást megelőzően a pilóták nem ellenőrizték és állították be a robotpilótát is kezelő vezérlőpanelen (MCP) a megfelelő magasságot. A magasság-beállítás az alapértéken, azaz nullán maradt, amit még valószínűleg az előző járat személyzete a gép leállításakor állított be. Az eseményt követően a légitársaság erre hívta fel a típuson szolgáló pilótái figyelmét egy kiküldött hivatalos vállalati értesítőben a lap információi szerint.
Frissítés: A The Air Current később a flightradar24.com-tól kapott ADS-B telemetriai adatok alapján jelzés nélkül egy frissítést szúrt be a cikkébe, amely szerint a nekifutáskor már 4 000 láb magasság volt beállítva a robotpilóta kezelőpanelén.