Veszteséges az átszálló forgalma a német fővárosban, ezért az Air Berlin visszafogja ottani működését. Hosszú távú járatokat szüntet meg a téli menetrendtől, jövőre pedig még továbbiakat, ehelyett pedig Düsseldorfra koncentrál majd. Akkor térnek vissza Berlinbe, ha megnyílik az új reptér, mert Tegel nem alkalmas az infrastruktúra a hatékony hub-üzemelésre.

Egyre kevesebb Air Berlin A330-as száll majd le a német fővárosban (Forrás: Air Berlin) | © AIRportal.hu

Egyre kevesebb Air Berlin A330-as száll majd le a német fővárosban (Forrás: Air Berlin)

A német fővárosban minden egyes százalékkal kevesebb átszálló utas évente két-kétmillió euró megtakarítást hoz az Air Berlinnek, mert Tegel nem alkalmas a hatékony üzemelésre – mondta a légitársaság vezérigazgatója az aerotelegraph.com szerint.

Thomas Winkelmann közölte, úgy döntöttek ezért, hogy Berlinben megszűnik az átszállóforgalmuk, és Düsseldorfra koncentrálnak a jövőben.

Korábban még úgy tartotta a légitársaság, hogy a hosszú távú járatokról vagy azokra átszálló utasokkal Berlinben is jó pénzt kereshetnek. Ám már a téli menetrendtől csökkentik a tengeren túli járatok körét a német fővárosban.

Az idén ősztől már csak Abu-Dzabi, Chicago, Miami és New York, valamint a kedvelt nyarlóútvonal, a kubai Varadero marad elérhető Berlinből a légitársasággal. A San Fransisco felé közlekedő, illetve az épp most májusban megnyitott Los Angeles-i járat megszűnik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Winkelmann azt is közölte, hogy a düsseldorfi bővítés 2018 nyarától lép életbe, főként az Egyesült Államokba irányuló új járatokról lehet szó, ezzel párhuzamosan pedig Berlinben még tovább csökkenti tengeren túli célállomásainak körét a cég. Ennek részleteit azonban még nem közölték. A német portál malíciózusan már a cikkének címében úgy fogalmaz: az Air Berlinből Air Düsseldorf válik.

Tegel infrastrukturális korlátokkal terhelt, és majd csak az új Berlin-Brandenburg reptér megnyitása teremti meg a német fővárosnak azokat a körülményeket, amelyek a hosszú távú járatokhoz szükségesek
– részletezte az indoklást a légitársaság szóvivője.

Amint arról az AIRportal.hu is többször beszámolt, a súlyos adósságheggyel, valamint veszteséges üzemmel küzdő Air Berlin teljesen átalakítja működését. Számos repülőgépét sajátos konstrukcióban már bérbe adta a Lufthansa-csoportnak, mintegy hetven gépét megtartva visszahúzódott a düsseldorfi és berlini bázisaira, és az idén három A330-ast szerzett a meglévő tizennégy mellé, hogy erősítse a hosszú távú járatait.

Arról is érkeztek hírek, hogy a széles törzsű flottáját A330-900neo-kkal fiatalítaná meg a légitársaság, az információs oldalak tudni vélik, hogy a gyártósor két példánya már nevesítve van számára. Ismert, korábban a Boeing 787-9-esekre szóló teljes, tizenöt darabos megrendelését törölte az Air Berlin.

Korábban arról is szó volt, hogy a legnagyobb részvényes, az Etihad közreműködésével az Air Berlin osztrák leányát, a Niki légitársaságot a Tui-konszernt német részlegével egy turistautakat kiszolgáló cégben egyesítik, de ettől végül elállt az abu-dzabi arab tulajdonos, új stratégiát állítanak fel a hírek szerint.

Az Air Berlin sorsa is függőben van még, az Etihad kölcsöneiből tartja fenn működését. Bár a Lufthansa úgy nyilatkozott, hogy szívesen átvenné a céget, ha az arab holding adósságmentesíti, legutóbb már arról érkeztek hírek, hogy egyelőre mégsem érdeklődik komolyan egy ilyen ügylet iránt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!