A tavalyihoz képest kedvezőbb időjárás és a sztrájkok részbeni elmaradása miatt jelentősen csökkentek a késések Európában, de az abszolút érték továbbra is a 2017-es duplája volt májusban. A járatok 21 százaléka érkezett meg 15 percesnél nagyobb késéssel.
Az Eurocontrol által közzétett adatsorokból és elemzésekből az derült ki, hogy májusban Európa felett naponta átlagosan 31 800 járat közlekedett, 1,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban, ezzel tovább lassult a növekedés üteme.
A legtöbb új járatot a Ryanair, a Lufthansa, a Jet2, a Wizz Air és a LOT indította az év ötödik hónapjában, a legnagyobb forgalombővülés a Jet2 és az easyJet, a legnagyobb, kétszámjegyű csökkenés az Emirates és a Norwegian Air International hálózatán volt.
A légiforgalom menedzseléséből fakadó késés bár májusban 24,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest a kedvezőbb időjárás és a majdnem sztrájkmentes üzemnek köszönhetően, de az abszolút érték még mindig nagyon magas, 76 ezer perc volt összesen, kétszer annyi, mint 2017-ben.
Az okokban nincs változás: továbbra is a légtérkapacitás hiánya és ezzel összefüggésben a kevés légiforgalmi irányító okozza a késések döntő hányadát, a klasszikus problémaforrás Karlsruhe mellé azonban májusban a többi közt felzárkózott a HungaroControl is, mint az ötödik legtöbb késést okozó szektor 4400 perccel, ami egy járatra vetítve 1,92 perc késést jelent szemben az egy évvel korábbi 0,61-gyel. Bécsben azonban ennél is nagyobb a baj, ott több mint 2 perc késést okoz az Austrocontrol járatonként.
A járatok átlagosan 11,7 perc késéssel indultak el, és az összes járat 21,8 százaléka érkezett meg 15 percesnél nagyobb késéssel, 0,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.