A növekvő kereslet kiszolgálása érdekében és a minőségi problémák miatt ideiglenesen kiesett A350-esek pótlására már novembertől újra forgalomba állítja A380-as flottájának felét a Qatar Airways, a rivális Emirates pedig egyre több útvonalán veti be az óriásgépet.

November elején újra forgalomba állítja az Airbus A380-as típust a Qatar Airways, ezt Akbar Al-Baker, a légitársaság vezérigazgatója mondta az Executive Traveller portálnak adott interjúban.

A 10 példány közül egyelőre 5 tér vissza a dohai központú légitársaság útvonalhálózatába, azonban később akár az összes repülhet – tette hozzá a cégvezér.

Forrás: Qatar Airways

A Qatar Airways a világjárvány kezdetén állította le óriásgépeit, majd később úgy döntött, hogy ötöt elad, de 2-3 éven belül a maradék öttől is megválik, ezzel előrehozva az eredetileg 2028-ra tervezett típuskivonást.

A vezető korábban úgy vélekedett, hogy az A380-as típus forgalomba állítása a légitársaság történetének legnagyobb hibája volt, a gépek magas üzemanyag-fogyasztása és károsanyanyag-kibocsátása miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A mostani döntést is kényszerűségből hozta a meg a légitársaság, ugyanis az A350-eseknél nyáron kiderült problémák miatt, a cég leállította az új példányok átvételét, a hatóság pedig 13 meglévő gépét parancsolta földre, így
a karácsonyi időszakra várt kapacitásigényt csak az A380-asok forgalomba állításával tudja kiszolgálni a Qatar Airways.

Eközben a 118 gépes A380-as flottával rendelkező Emirates a napokban közölte, hogy az élénkülő kereslet miatt októberben és novemberben 16-ról 27-re bővül az ezzel a típussal kiszolgált útvonalainak száma. A nagyobb kapacitású gépek használatának és a párhuzamosan végrehajtott járatsűrítéseknek köszönhetően 165 000-rel nő az üléskínálat a dubaji központú légitársaság hálózatán.

A járvány miatt az Air France már végleg kivonta a flottából ezt a típust, a Lufthansa egyelőre letárolta a sajátjait, de nem számolnak vele hosszabb távon, hasonlóképp járt el az Etihad Airways és a Singapore Airlines is. Másik két üzemeltető, az Emirates és a Qantas viszont még mindig lát fantáziát az A380-asban.