Az algériai légitársaság 15 darab új generációs széles- és keskenytörzsű repülőgépet szerez be, köztük két Airbus A350-1000-est, öt A330-900neót és nyolc Boeing 737 MAX 9-est, emellett további tíz gépre vár lízing-ajánlatokat.
Az Air Algerie számára a kormány jóváhagyta 15 új generációs repülőgép beszerzéséhez szükséges költségvetést.
Az állami tulajdonú légitársaság közleménye szerint
a szélestörzsű flottába az európai gyártó szállíthat két Airbus A350-1000-est, öt A330-900neót, az amerikai gyártótól pedig nyolc Boeing 737 MAX 9-est szerez be a vállalat.
Az Air Algerie emellett egy lízing-tendert is hirdetett, négy A330-200-as vagy -300-as GE hajtóművekkel, két A330-900neo, két Boeing 737-800-as és két 737 MAX 8 repülőgépre vár ajánlatokat bérleti konstrukcióban.
Az új repülőgépekkel a légitársaság a korosodó gépeit váltaná le, köztük összesen 12 darab 20 évnél is öregebb Boeing 737-600-as és -800-as utasszállítóját, valamint négy 18 év feletti Airbus A330-200-asát.
Az állami tőkeinjekciókkal túlélő algériai légitársaság flottájában jelenleg 55 repülőgép teljesít szolgálatot, amelyek átlagéletkora 15 év felett van:
15 ATR 72-es, 8 Airbus A330-200-as és 32 Boeing 737-es az NG sorozatból. Utóbbiak között 5 737-600-as, 2 -700-as és 25 -800-as van, amelyből egy példányt már áruszállítóvá alakítottak.
A légitársaság 2016 őszétől közvetlen járatot is üzemeltetett Budapest és Algír között, majd később Béccsel kötve repült az útvonalon, ám a világjárvány óta a járat nem tért vissza a magyar fővárosba.