A Baleár-szigetek közötti járatok üzemeltetését tervező Isla Air Express számára repülne a máltai engedélyekkel induló Mediterranean Coastal Airlines, amely korábban Horvátországban üzemeltetett járatokat De Havilland DHC-6 Twin Otter 300 amfíbiáival.

A Mediterranean Coastal Airlines (MC Air/MCA Ltd.) alapítója és vezetője Klaus Dieter Martin, aki a 2014 és 2016 között működő, horvátországi European Coastal Airlines (ECA) fő tulajdonosa és vezérigazgatója volt.

Az ECA flottájában egykor 9A-TOA lajstromjellel repülő De Havilland DHC-6 Twin Otter 300 amfíbia karbantartását Marseille környékén végezték el, majd az elmúlt hetekben már máltai, 9H-PALMA lajstromjellel hajtott végre tesztrepülést, amelyről egy videó is készült.

A repülőgépen a spanyol bejegyzésű Isla Air Express logója látható, amely a Baleár-szigetek közötti járatok indítását tervezi. Első fázisban Palma de Mallorca, Menorca, Ibiza és Fomentera között repülnének naponta több alkalommal, később pedig Alicantével és Valenciával is összekötnék a szigeteket.

Fotó: AIRportal.hu

Honlapja szerint az MCA Ltd. a Máltai Polgári Légügyi Hatósághoz nyújtotta be kérelmét a kereskedelmi utas- és áruszállításhoz szükséges, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által kiállított légi üzemeltetői engedély (AOC) és a működési engedély (OL) kiadása érdekében. A légitársaság ezek megszerzését követően repülőgépeit személyzettel, karbantartással és biztosítással, úgynevezett ACMI konstrukcióban adná bérbe más cégeknek, illetve charter járatokra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindkét cég weboldalán az egykori horvát European Coastal Airlines (ECA) repülőgépeiről és hidroplán-kikötőiről készült felvételek szerepelnek. A légitársaság hosszú évekig tartó engedélyeztetést követően 2014. augusztus 27-én indította el járatait a horvátországi Split és Trogir közötti Kastela-Resnik repülőter melletti kikötőből, kezdetben a közeli szigetekre (pl. Hvar, Jelsa).

Később Split központi kikötőjéből is üzemelt és más jelentősebb horvátországi üdülőhelyekre is repült a cég, sőt rövid ideig Olaszországba is üzemeltetett nemzetközi járatot mielőtt 2016-ban a horvát légügyi hatóság vizsgálata a nyári csúcsszezonban hiányosságokat tárt fel a repülésbiztonsággal összefüggő folyamatok és a repülőgépek karbantartása terén.

A cég előbb rövid időre függesztette fel működését, majd bár a légi üzemeltetői engedélyét visszakapta, újra kénytelen volt leállítani a jegyértékesítést, mert az akkori ötgépes flottájából csak egyetlen példány felelt meg a repülésbiztonsági követelményeknek. Az alapító, Klaus Dieter Martin több közleményben és interjúban is hevesen bírálta a horvát légügyi hatóságot, a következő szezonban pedig már nem indult újra a légitársaság.