Módosította Airbus A350-es megrendelését a United-Continental holding: az eredetileg megrendelt harmincöt A350-1000 helyett negyvenöt darab A350-900-ast vár az európai gyártótól.
Megtörtént, amiről már egy ideje szóltak a hírek: átformálta az A350-esekre szóló szerződését a United-Continental holding.
A szerdai bejelentés szerint a megrendelésben szereplő harmincöt A350-1000 helyett a kisebb, A350-900-as változatot kéri a légitársaság, de többet, negyvenöt példányt.
A változás következtében kisebb, ám több gépen összesen tizennégy százalékkal több ülőhely áll majd rendelkezésre a United leendő A350-es flottájában.
Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt a múlt év végén, a légitársaság akkor bejelentette, hogy módosítanák a megrendelést, és a kisebb, -900-as változatról már beszélt is a pénzügyi igazgató.
Most Andrew Levy arról beszélt a bejelentéskor, hogy az A350-es megfelel a járathálózatuknak és a régebbi gépek helyettesítésére, a hatótáv, illetve a gazdaságosság vonzó típussá teszi a United számára.
A légitársaság módosításával az A350-900–as megrendelésállománya 675 példányra növekedett, a nagyobb verzióé pedig 177-re csökkent.
John Leahy, az Airbus értékesítési igazgatója szerint a United lépése az A350-es „nagy megerősítése”.
Az aero.de azt is közölte az ügyletről, hogy listaárakon 1,4 milliárd USA-dollárral növekedett a megrendelés értéke a módosítással.
Az Egyesült Államok három nagy légitársasági holdingja, ahogy az AIRportal.hu is megírta, a közelmúltban módosították megrendeléseiket, nem csak az Airbusszal, hanem a Boeing-gyárral is, egyrészt a flottafejlesztési terveik változása, másrészt a szerényebb pénzügyi eredményeik miatt. Köztük a United is, amely akkor csupán elhalasztotta a nagy A350-esek első példányait, ám most végleg törölte is erre szóló igényét.