A Boeing everetti gyártóüzemében elkészült az első 777X szárnyszerkezet. A most elkészült, óriási kompozit szerkezetet statikus tesztelésekre használja majd a Boeing, az első prototípusokra szánt szárnyakat később gyártják majd. Impresszív méretek, az biztos!
A 777X szárnyfesztávolsága 71,8 méter lesz kinyitott állapotban, de mindkét szárnyvégen 3,5-3,5 méter felhajtható lesz, ennek köszönhetően köszönhetően a 777X szárnyfesztávolsága – felhajtott állapotban, tehát a földi mozgások és gurulási eljárások tekintetében – megegyezik majd a 777-300ER-ével. A szárnyvégek 20 másodperc alatt hajlanak le, vagy fel.
Korábbi cikkeinkben megírtuk, hogy a 777X szárnyvégeit a pilótáknak manuálisan kell majd lenyitni, de leszállás után automatikusan csukódnak majd fel, a szárnyvégek működésénél az amerikai légügyi hatóság szerepét betöltő FAA több feltételt is szabott, mivel a Boeing egy teljesen új, utasszállítókon még nem használt módszert használ. Itt azt is megnézheted, hogy milyen hatlamas autokláv kemencében készülnek az óriási 777X kompozitszárnyak.
Take a look: the first #777X wing structure is complete and here’s a view of the team who built it! This wing will be used in static testing. The first wings for flight test airplanes will soon follow. pic.twitter.com/floHwNwrhc
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) May 25, 2018