Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság a CFM56-os hajtóművek burkolatának megerősítését javasolja, miután kielemezték a Southwest Airlines tavalyi balesetének okait. Több ezer forgalomban lévő Boeing 737 Next Generation sorozatú repülőgépet érinthet a módosítás, amennyiben a hatóságok erre kötelezik az üzemeltetőket.
2018. április 17-én a Southwest 1380-as járatát teljesítő Boeing 737-700-as baloldali hajtóműve utazómagasságon meghibásodott és a hajtóműből robbanásszerű energiával repültek ki alkatrészek. A hajtómű burkolatának szétrepülő elemei olyan szerencsétlen helyen sértették meg a repülőgépet, hogy egy ablak kiszakadt, a hirtelen légnyomásvesztés az ott ülő utast részben kiszippantotta a gépből, aki belehalt súlyos sérüléseibe, valamint további nyolc utas is kisebb sérüléseket szenvedett.
Az NTSB vizsgálata alapján a CFM56-7 típusú hajtómű ventilátorfokozatának egyik lapátja fáradásos törés miatt kiszakadt a helyéről. Ezután előrerepülve megsértette a szívótorok szerkezetét, amely szétszakadva a repülőgép több részét is megrongálta.
Az NTSB ezért a hajtómű burkolatának újratervezését javasolja a Boeingnek, amellyel megelőzhető hasonló balesetek bekövetkezése.
Ha ezzel elkészült a gyártó, minden új és már üzemelő példányon alkalmazni kellene a módosított burkolatot. Ezen kívül a hajtóművek tanúsítási követelményeinek kiterjesztését is javasolja a bizottság, hogy az minden lehetséges sérülést vizsgáljon.
A Flightglobal értesülése szerint az NTSB várhatóan a szétrepülő lapátokat felfogó gyűrű előrefelé történő kiterjesztését szeretné elérni, ám ez nehezebb és nagyobb méretű hajtóműburkolatot eredményezhet, amely akár a tartópilon áttervezését is szükségessé teheti.
Ez jelentős költségekkel járna (több ezer repülőgépről van szó), ugyanakkor nem biztos, hogy repülésbiztonsági szempontból ezzel arányos javulást hozna, mivel amúgy is nagyon ritkák ezek az esetek. Ezért a Szövetség Légügyi Hivatal (FAA) egyelőre mérlegeli, hogy milyen intézkedés szükséges az ügyben.