A légiközlekedésbe való befektetésre és a környezetvédelmi célok elérésének támogatására szólította fel a kormányokat a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a szervezet szöuli közgyűlésén.
Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója, az IATA soron következő elnöke a megnyitót követő sajtótájékoztatón azt mondta: a kormányok nagyon szeretnek beszélni arról, hogy milyen módokon kellene segíteni a légitársaságokat a környezetvédelmi célok elérésre érdekében, de a gyakorlatban alig történik valami.
Nagyon egyszerű a fuvarozókat hibáztatni azért, mert nagy a szektor károsanyag-kibocsátása, de ugyanezzel az erővel a kormányokat is lehet hibáztatni, mert nem tettek meg mindent a célok elérésre érdekében – fogalmazott Al-Baker.
Hozzátette: a kormányoknak csak az áll érdekében, hogy adókat vessenek ki és azokat behajtsák, de most már itt az ideje annak, hogy elkezdjenek invesztálni a szektorba, hiszen még a bioüzemanyagok terjedését sem támogatják megfelelő mértékben, miközben a légitársaságok rengeteg pénzt fektetnek a termék elterjedése érdekében.
Alexandre de Juniac, az IATA vezérigazgatója ehhez kapcsolódóan megjegyezte: a 90-es évek óta a felére csökkent az egy utasra vetített károsanyag-kibocsátás, 2020-tól karbonsemleges lehet a növekedés, 2050-re pedig a 2005-ös szint fele lehet majd a szén-dioxid-kibocsátás, de csak akkor, ha ebben a kormányok partnerek lesznek.
Az IATA vezetői a Boeing 737 MAX-ok várható üzembe állásával, illetve az okozott károkkal kapcsolatban nem foglaltak állást. Folyamatosan tartják a kapcsolatot az érintett légitársaságokkal, de a kártérítés érdekében közös fellépésről nem született döntés – húzta alá Alexandre de Juniac.