A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) bostoni éves közgyűlésén Carsten Spohr Lufthansa-vezér azt mondta: ha megtehetné, akkor előírná a kötelező oltást a dolgozóknak, Tim Clark Emirates-elnök szerint jövő év végére a koronavírus-járvány már történelem lesz, a United vezetője pedig úgy vélte, a légitársaságoknak új, saját ötletekkel kell előállniuk a környezeti lábnyom csökkentéséért.
A légitársasági vezetők kerekasztal-beszélgetésén a fő téma a járvány utáni újraindulás, valamint a fenntarthatósági kérdések voltak. Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezetője azt mondta, a német állam 9 milliárdos hitele és tulajdonszerzése azért volt szükséges, mert a járattörlések utáni visszatérítések több milliárd eurós készpénzkiáramlást okoztak, amit hosszú időn át nem tudtak volna maguktól finanszírozni.
Végül a megítélt támogatás alig negyedére volt szükség, de most már visszafizettek mindent, megszabadultak az államtól, amely viszont jól keresett a részvényeken, „így mindenki boldog”.
Most az oltás a legégetőbb kérdés, Spohr elmondása szerint ők nem írhatják elő a kötelező oltakozást a dolgozóknak, de ő megtenné, ha lehetne.
Ehhez csatlakozva Scott Kirby, a vakcinálást már kötelezővé tevő United vezetője azt mondta, tartoztak annyival a 67 ezer dolgozónak, hogy megvédik őket, mivel sokan meghaltak a járványban a munkatársak közül. Megjegyezte, hogy a minapi, elbocsátást kilátásba helyező bejelentés után mostanra már csak alig 200-an nem vették fel az oltást a cégnél.
Tim Clark, az Emirates elnöke keményebben fogalmazva azt mondta, „a normális emberek beoltatják magukat, és ők utaznak is”.
Ugyanakkor ha ilyen ütemben zajlik a lakosság immunizálása, akkor jövő év végére az egész járvány már csak történelem lesz, ha nem jön újabb variáns a delta után.
A fenntarthatósági törekvésekkel kapcsolatban Scott Kirby fogalmazott meg erős véleményt, szerinte a légitársaságok nem ülhetnek karba tett kézzel, várva az iparág többi résztvevőjétől, hogy megoldja a kérdést, és ezzel rájuk terhelni a problémát. A légitársaságoknak aktívan tenniük kell azért, hogy saját megoldásaik legyenek, amelyeket a partner cégekkel közösen oldanak meg. Konkrét példát azonban a vezérigazgató nem említett.
Tim Clark ehhez annyit fűzött hozzá, hogy az embereknek ki kell józanodniuk, nem várhatják el a légicégektől, hogy két éven belül elektromos meghajtású Airbus A380-asokkal repüljenek ugyanazon a távon, mint a mostaniakkal.
Carsten Spohr egyetértett azzal, hogy időbe fog telni, mire a szektor jelentősen csökkenteni tudja majd a károsanyag-kibocsátását, és egyúttal fontosnak nevezte, hogy ezért az utasok is tegyenek. Ezt azért fűzte hozzá, mert a Lufthansa utasainak kevesebb mint 1 százaléka költ csak arra, hogy a járata emisszióját ellentételezze.