Az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) továbbra is szorgalmazza, hogy tegyék kötelezővé a pilótafülkékben a kamerák felszerelését, bár a repülőgép-vezetőket képviselő szervezetek hevesen tiltakoznak ez ellen.

Közzétette a közlekedés biztonságának javítását célzó, 2021-22 évekre vonatkozó ajánlásait az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB). A Flightglobal híre szerint a légiközlekedési baleseteket is vizsgáló szervezet listáján a legfontosabb elemek között szerepel, hogy
a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tegye kötelezővé a képrögzítő eszközök elhelyezését a kereskedelmi járatokat teljesítő, új és már forgalomban lévő sugárhajtású repülőgépek pilótafülkéjében.

A repülési adatrögzítő (FDR) és a hangrögzítő (CVR) berendezésekhez hasonlóan ezt úgy kellene kialakítani, hogy a kamerák felvételei az esetleges katasztrófák esetén is megőrződjenek.

Forrás: Honeywell

A javaslat nem számít újnak, hiszen az NTSB már egy évtizede napirenden tartja a kérdést, mivel álláspontja szerint az elmúlt időszakban számos katasztrófa esetén nagy mértékben segítette volna az okok a felderítését, ezen belül a pilóták tevékenységének és reakcióinak elemzését.

Az NTSB közlése példaként hozza fel az Atlas Air Boeing 767-300F repülőgépének texasi lezuhanását, de az Indonéziában és Etiópiában bekövetkezett két 737 MAX-katasztrófa esetében szintén hasznos lett volna egy videófelvétel, illetve ugyanez vonatkozik az idén januárban lezuhant Sriwijaya Air Boeing 737-500-asának balesetére is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A pilótákat képviselő érdekvédelmi szervezetek hevesen tiltakoznak a videókamerák elhelyezése ellen.

Az Air Line Pilots Association (ALPA) azzal támasztotta alá álláspontját a korábbi nyilatkozata szerint, hogy a balesetvizsgálóknak már most is rendelkezésére állnak a megfelelő eszközök a katasztrófák okainak felderítéséhez, a képrögzítő egységek pontatlan adatokat szolgáltatnának, valamint adatvédelmi szempontból sértenék a pilóták jogait.

Forrás: NTSB

Az FAA ugyan szorgalmazza a képrögzítő eszközök önkéntes alkalmazását, de addig nem tenné kötelezővé, amíg a használatukkal kapcsolatos biztonsági és adatvédelmi aggályokat nem tisztázzák.

Ugyanakkor a testület nemzetközi szinten már dolgozik az olyan képfelvevő eszközök tervezésén, amelyek például a pilótafülke képernyőinek, kezelőszerveinek állapotát rögzítenék.

Az NTSB a gázturbinás meghajtású helikoptereken is kötelezővé tenné a hangot és képet is tároló adatrögzítők felszerelését.