Donald Trump az új elnöki különgépek késése miatt sajtóértesülések szerint egy korábban a katari kormány által használt Boeing 747-8-ast építtet át, és még az év vége előtt forgalomba állítaná.
A jelenlegi, Boeing 747-200-ason alapuló VC-25A elnöki különgépek leváltására készülő, Boeing 747-8 Intercontinental típusra épülő, két új VC-25B továbbra is jelentős késésben van.
Az amerikai gyártónál, valamint partnereinél fennálló munkaerőhiány és alkatrészellátási problémák miatt az Air Force One-ként emlegetett új gépek forgalomba állítása akár 2029-re vagy még későbbre is csúszhat.
A The Wall Street Journal értesülései szerint Donald Trump elveszítette türelmét, és
megbízták az L3Harris technológiai céget azzal, hogy egy korábban a katari kormány által használt Boeing 747-est alakítson át átmeneti megoldásként.

A lap információi szerint korszerű technológiákkal szerelik fel, hogy megfeleljen a szigorú követelményeknek, de elemzők szerint az átalakított Boeing 747-es valószínűleg így sem tudná teljes mértékben kielégíteni az elnöki repülőgéppel szembeni követelményeket.
Ezek közé tartoznak rakétatámadásokkal és elektronikus hadviseléssel szembeni védelmi rendszerek, valamint a fejlett navigációs rendszer és a titkos kommunikáció lebonyolítására alkalmas berendezések.
A US Air Force még 2018-ban kötött szerződést az amerikai gyártóval két, a csődbe ment orosz Transaero légitársaság részére legyártott, de végül át nem adott Boeing 747-8 Intercontinental utasszállító átalakítására. Az eredeti ütemterv 2024 decemberi forgalomba állítással számolt. A rögzített áron megkötött szerződés óriási veszteségeket termel a Boeing számára, mert a megnövekedett munkabéreket és beszállítói költségeket nem tudja a gyártó a hadseregre hárítani. A programról itt írtunk részletesen.
