Az európai és a brazil gyártóval regionális flottájának megújításáról tárgyal a Lufthansa, a Cityline-hoz az Airbus A220-as, az Air Dolomitihez az Embraer E2-es típuscsalád változatai kerülhetnek.

A német légitársasági csoport 100-150 utas szállítására képes új generációs repülőgépekkel kívánja egyszerűsíteni és korszerűsíteni a regionális útvonalakon használt flottáját, az üzemanyag fogyasztás, valamint a karbantartási és képzési költségek csökkentése érdekében – erről számolt be a Bloomberg gazdasági hírügynökég.

Carsten Spohr vezérigazgató a negyedéves eredményközlés kapcsán szervezett háttérbeszélgetésen megerősítette, hogy a feltételekről és a lehetséges átadási időpontokról történő tájékozódás érdekében ajánlatkérést küldtek a regionális sugárhajtású repülőgépek gyártóinak, egy potenciális repülőgép-rendelés első lépéseként.

Forrás: Embraer

Az értesülést az Airbus és az Embraer sem kommentálta, de előbbi az A220-családdal, utóbbi az E2-es családdal versenyezhet a német légitársaság rendeléséért.

Mint ismert, a csoporton belüli Swiss 21 darab A220-300-ast és 9 darab A220-100-ast üzemeltet, a Lufthansa Regional és az olasz Air Dolomiti flottájában pedig számos korábbi generációs Embraer E-jet repül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Saját, meg nem nevezett forrásaira hivatkozva a német aero.de a hírügynökség értesüléseit azzal egészítette ki, hogy a Lufthansa elsősorban a Cityline leányvállalat A319-eseit szeretné lecserélni, amelyből a legidősebb példányok már 25 évesek. Helyükre rövid távon a csoport fiatalabb A319-eseit csoportosítanák át, de
belsős információk szerint az A220-as a kiszemelt utód.

Forrás: Airbus

Következő ütemben esedékes a leányvállalat Embraer E190 és Bombardier CRJ900 típusú gépeinek lecserélése is, ezek helyett ideális lehet az A220-100-as, míg az A319-esek helyett az A220-300-as változat.

A Lufthansa ugyanakkor nem kívánja a céget túlságosan függővé tenni egy gyártóval szemben sem, ezért az informátorok szerint az olasz bejegyzésű regionális leányvállalat,
az Air Dolomiti 15 darab Embraer E195-ös flottájának megújításánál az E195-E2 lehet a befutó.

A Lufthansa-csoport azért gondolkodik az A319-esek helyére új generációs regionális típusok beszerzésén, mert ezek üzemeltetése jelentősen olcsóbb. A 100-150 fős gépeket könnyebb is megtölteni a regionális járatokon, amely jótékony hatással lehet a kihasználtságra és így a profitra is. Emellett az A320neo család esetében a következő két évre nehéz szabad gyártási slotot találni, míg mindkét gyártó regionális típusainál bőven rendelkezésre áll szabad kapacitás.