A kabinnyomás csökkenése esetén az utasokat oxigénnel ellátó berendezések hibás rögzítése miatt írt elő átvizsgálást és javítást az üzemeltetőknek a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).
Az amerikai hatóság közlése szerint az oxigéngenerátorokat rögzítő hevedereknél 2019 augusztusa óta alkalmazott újfajta ragasztó elengedhet, az egységek elmozdulhatnak, amelynek következtében előfordulhat, hogy nem tudnak oxigént biztosítani az utasoknak.
A probléma mintegy 2600 Boeing 737 MAX és Next Generation szériájú repülőgépet érint, változattól függően egy repülőgépen átlagosan mintegy 60 ilyen berendezés található, berendezésenként két-két rögzítőpánttal.
A generátorok kémiai úton állítanak elő oxigént egy esetleges repülés közbeni kabinnyomás-csökkenés esetén, az ülőhelyek felett elhelyezett dobozból kieső maszkokon keresztül juttatva az utasokhoz.
Az FAA-hez több jelentés is érkezett arról, hogy az egységek akár 2 centiméterrel is elmozdultak a helyükről, ám a Boeing közlése szerint olyan egységet még nem találtak az ellenőrzések során, amely emiatt nem tudta volna betölteni a funkcióját.
A gyártó még június második felében értesítette az üzemeltetőket a problémáról, és vizuális ellenőrzést írt elő, közlésükben hozzátették, hogy az újonnan átadott gépek esetén visszatértek a korábban alkalmazott és bevált ragasztóhoz.
A Szövetségi Légügyi Hivatal az ügyben kiadott légialkalmassági direktívája szerint az üzemeltetőknek 120-150 napon belül el kell végezniük az érintett példányok ellenőrzését és szükség esetén javítását, emellett a hibás szériájú alkatrészek beszerelését is megtiltja.