Közzétette a 2022-ben legpontosabb légitársaságok és repülőterek listáját a Cirium globális légiközlekedési elemzőcég: az élre a brazil Azul került, Európában a spanyol Iberia a legjobb, a repterek között pedig a tokiói Haneda.

A világjárvány miatt elrendelt utazási korlátozások feloldását követően a kereslet intenzív visszatérése hatalmas kihívások elé állította a légiközlekedési iparág szereplőit.

A légitársaságoknál, repülőtereknél, légiforgalmi szolgáltatóknál, földi kiszolgálóknál és egyéb szereplőknél tapasztalt munkaerő- és kapacitáshiány leginkább nyáron, főként Európában okozott fennakadásokat és késéseket.

Fotó: AIRportal.hu

Az idei rangsor azt is mutatja, hogy működésük megbízhatósága mellett mely légitársaságok és repülőterek voltak képesek kiküszöbölni a külső hatások okozta zavarokat, valamint azok utasokra gyakorolt hatását.

A világ legpontosabb légitársasága a brazil Azul lett, második a japán ANA, harmadik a Japan Airlines lett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Légitársaság Pontossági rangsor Pontosan érkező járatok aránya Összes teljesített járat
Azul Brazilian Airlines 1 88,93% 279 722
All Nippon Airlines 2 88,61% 162 370
Japan Airlines 3 88,00% 165 981
LATAM Airlines 4 86,31% 451 651
Delta Air Lines 5 83,63% 1 004 684
Avianca 6 83,48% 144 525
Emirates 7 81,30% 137 589
United Airlines 8 80,46% 789 200
Qatar Airways 9 78,32% 152 377
American Airlines 10 78,29% 1 076 100


Európában a spanyol Iberia lett a legpontosabb, mellé a szintén spanyol Air Europa és az Iberia Express diszkont cég fért fel a dobogóra.

Légitársaság Pontossági rangsor Pontosan érkező járatok aránya Összes teljesített járat
Iberia 1 85,87% 91 154
Air Europa 2 84,10% 48 163
Iberia Express 3 83,80% 35 665
Vueling 4 82,04% 197 546
Austrian Airlines 5 82,00% 95 708
Norwegian Air Shuttle 6 81,29% 71 561
ITA Airways 7 80,29% 91 841
Norwegian Air International 8 79,03% 41 215
Finnair 9 75,16% 45 727
LOT – Polish Airlines 10 75,08% 85 902

Észak-Amerikában a Delta Air Lines lett a legpontosabb légitársaság, amely a második egymást követő évben kapta meg a Cirium globális működési kiválóságért járó Platinum díját. Latin-Amerikában az Azul, az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Thai AirAsia, a Közel-Keleten és Afrikában az Oman Air érte el a legjobb helyezést.

A pontosság tekintetében Japán kiválóan teljesített, az ANA és a JAL világszintű második és harmadik helyezése mellett a Star Flyer lett világ legpontosabb fapados légitársasága, a repülőterek között pedig a tokiói Haneda nyújtotta a legjobb teljesítményt (90,33%) a pontos indulások tekintetében.

A Cirium azt a járatot tekinti pontosnak, amely a menetrend szerinti érkezési időtől számított 15 percen belül leszáll. Megjegyezzük, hogy számos légitársaság eleve úgy tervezi a menetrendjét, hogy az egyes viszonylatokon közlekedő járatok tényleges repült idejére akár több mint 20 percet is ráhagynak papíron. A repülőterek esetében pedig a menetrend szerinti indulástól számított 15 percen belül felszálló járatok számítanak pontosnak.