Új Boeing 737-es átadóközpontot és a repülőgépek gyártásának befejező munkálatait végző üzemegységet nyit Kínában az amerikai gyártó, hogy javítsa versenyhelyzetét a régióban az Airbusszal szemben.
A kínai Zhoushan városában nyit új kabinberendező és festőközpontot a Boeing, hogy itt végezzék el a térségbe kerülő, 737-es típuscsaládba tartozó repülőgépek gyártásának utolsó fázisait.
Az épületegyüttes kivitelezési munkálatai már megkezdődtek, a központban első gépátadásra év végén kerülhet sor.
Zhoushanban a már szerkezetileg teljesen kész, repülőképes, a Washington állambeli Rentonban, a kínai üzemeltetők megrendelésére gyártott, Boeing 737 NG és később 737 MAX repülőgépekbe szerelik majd be az üléseket, a fedélzeti szórakoztató rendszert és itt végzik majd a repülőgépek festését is.
Kínai beszállítók már most több alkatrészt szállítanak a Boeingnek a 737NG repülőgépekhez, sőt a MAX szériához is gyártanak részegységeket.
Tavaly szeptemberben az amerikai gyártó megállapodott a kínai állami repülőgépgyártó vállalattal, a COMAC-kal, hogy a gyártás utolsó fázisait végző központot vegyesvállalati formában üzemeltetik, az átadóközpontot pedig kizárólag a Boeing tartja fenn.
Az átadóközpontban a repülőgépek vevők/üzemeltetők részére történő átadásával kapcsolatos teszteléseket és dokumentációt végzik.
Európai versenytársa után megy a Boeing
Az amerikai gyártó legnagyobb vetélytársa, az Airbus már jóval korábban Kínába helyezte keskenytörzsű típuscsaládja, az A320-asok és A321-esek gyártásának egy részét, mivel az ázsiai országban működő légitársaságok jelentik az egyik legnagyobb piacot a cég számára.
Tiencsinben már 2008 óta foglalkoznak az A320 típuscsalád összeszerelésével (tehát az Airbus nem csak a gyártás befejező fázisait, hanem a teljes összeszerelést is Kínában végzi), tavaly június óta pedig az új generációs hajtóművekkel frissített változatából, A320neo-kból is gyártanak itt.
Emellett tavaly szeptember óta a kínai és távol-keleti megrendelők által megvásárolt A330-asok átadás előtti végső tesztelésével és kabinberendezésével is foglalkozik a tiencsini Completion and Delivery Centre (C&DC).
Az európai gyártó tavaly ugyanakkor bejelentette azt is, hogyha találna olyan kínai vevőt, amelyik elég nagy mennyiségben rendelne az A380-800-asból, akkor a Superjumbo gyártását, vagy annak egy részét is az országba helyezné át.
A Boeing még 2015 szeptemberében jelentette be, hogy átadó és végszerelő központot nyit Kínában. A Boeing várakozása szerint az országban közel hétezer kereskedelmi repülőgépre lesz kereslet a 2036-ig tartó időszakban.