Közel 200 darab Airbus A320-as típuscsaládba tartozó repülőgép értékesítésről állapodott meg az Airbus Kínában, a francia elnök, Emmanuel Macron az országban tett látogatása során. Az európai gyártó növeli az ipari jelenlétét az országban és folynak a tárgyalások az együttműködésről az A330, A350 és A380-as típusokat illetően is.

Az Airbus Tiencsinben működő A320-as gyártósora. (Fotó: Airbus)

184 darab keskenytörzsű repülőgép megrendelésének véglegesítéséről tárgyalt az Airbus 13 kínai légitársasággal.

A javarészt A320neo repülőgépeket 2019 és 2020 között adhatja át a gyártó.

Az Airbus egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy ezekből mennyi az új megrendelés és mennyi szerepelt már korábban a gyártó nyilvántartásaiban, a szerződéseket később véglegesítik.

Az Airbus a találkozó során állapodott meg a kínai partnerekkel, hogy az európai gyártó fejleszti a kínai üzemegységeit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek értelmében a tiencsini A320-as összeszerelőüzem kapacitását a jelenlegi havi négy darabról 2019 elejére havi öt, 2020 elejére havi hat darabra emeli.

A tiencsini gyártósor tavaly év végéig összesen 354 darab A320-ast szerelt össze, 2017. második félévében gördült le a gyártósorról az első új generációs hajtóművekkel felszerelt A320neo.

A találkozót követően a francia és kínai államfő által kiadott közlemény arra sarkalja az Airbust és kínai partnereit, hogy a szélestörzsű típusok, az A330, az A350 és az A380-as típusokat érintően is térképezzék fel az új együttműködési lehetőségeket.

Az Airbus a hírek szerint ugyanis akár az A380-as óriásgép egyes gyártási folyamatainak kínai üzemekbe történő kiszervezésére is hajlandó lenne, ha újabb példányokat tudna értékesíteni az országban a kétszintes, négyhajtóműves típusból.

A Fnanacial Times hétfői híre szerint az Airbus kereskedelmi repülőgépek üzletágának februárban távozó elnöke, Fabrice Brégier kezdeti tárgyalásokat folytatott több lehetséges kínai vásárlóval az A380-asról.

A típus számára létkérdés, hogy az Airbus a nagyon közeli jövőben újabb megrendelésekhez jusson, ugyanis novemberben nem sikerült megkötni a típus legnagyobb üzemeltetőjével, az Emiratesszel a 36 darabról szóló új megrendelést. Bár a tárgyalások még folyamatban vannak, kérdéses az arab légitársaság döntése.

Az Airbus 2016 óta nem tudott új megrendeléseket szerezni a típusra, ezek hiányában az A380-as gyártósorra pedig a biztos bezárás vár (egyes hírek szerint az Airbus már a leállítás tervein dolgozik), hiába lassítja a kibocsátást a gyártó az idénre tervezett 12 darabról 2019-től 8-ra és akár még kevesebbre.

A kínai légitársaságok közül eddig egyedül a China Southern Airlines üzemeltet öt példányt az óriástípusból.

A piaci előrejelzések szerint 2024-re Kína a világ legnagyobb légiközlekedési piacává válik, a következő 20 évben az országban 6000 új utas- és áruszállító repülőgép forgalomba állítására lesz szükség.

Kérdéses, hogy szélestörzsű eladást hoz-e a nagy kínai roadshow, még nagyobb kérdés, hogy a legnagyobból sikerül-e újabb példányokat értékesíteni az országban. (Forrás: Airbus)