Dennis Muilenburg Boeing-vezérigazgató szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik, meg nem nevezett szoftverhibát is talált.
Videóüzenetben beszélt a két 737 MAX-katasztrófáról a Boeing vezérigazgatója, Dennis Muilenburg. A Flightglobal portálon ismertetett felvételen úgy fogalmaz: mindent megtesznek, hogy elkerülhető legyen még egy ilyen hasonló baleset.
A Boeing-vezér kijelentette: a pilóták közölték velük, hogy az új átesésvédelmi rendszer, az MCAS esetleges hibás működése az egyébként is nagy munkateherhez adódhat, és ezért a gyártó felelőssége megszüntetni ezt a kockázatot.
Kifejezte sajnálatát is a 737 MAX-balesetek okozta fájdalom miatt, elmondása szerint pályafutása legnehezebb időszaka ez érzelmileg.
We at Boeing are sorry for the lives lost in the recent 737 accidents and are relentlessly focused on safety to ensure tragedies like this never happen again.
Watch the full video here: https://t.co/kZawq35YnZ pic.twitter.com/G9uIHjxsWi
— Dennis A. Muilenburg (@BoeingCEO) April 4, 2019
Mint megírtuk, az Ethiopian-katasztrófa elsődleges jelentése szerint a hiba észlelésekor a pilóták követték a tavaly őszi Lion Air-baleset után kiadott utasításokat. Egyelőre az viszont nem tisztázott, hogy a vezérsík állásszögét miért nem tudták a kézi trimm-kerékkel visszaállítani, valamint ha az utasítástól eltérve mégis visszakapcsolták az elektromos trimm-mozgató rendszert, azt miért tették.
Most a Boeing-vezér a videóban úgy fogalmaz: a jelek szerint mindkét 737 MAX-baleset esetében az MCAS rendszer azért aktiválódott, mert hibás állásszög-adatokat kapott.
Muilenburg kifejtette, hogy a légiközlekedési balesetek leginkább események láncolata miatt következnek be, és ezúttal is ez a helyzet, a Boeing pedig megszakíthatja ezt a láncolatot, az MCAS folyamatban lévő módosítása révén ugyanis kiküszöbölhető lesz az e rendszer hibájából bekövetkező baleset.
Az MCAS frissítésén javában dolgoznak, a cégvezető szerint nemsokára véget ér a munka, és a következő hetekben megtörténhet az engedélyezése, valamint a repülőgépekre alkalmazása.
Mindeközben a Boeing egy sajtóértesülésre reagálva elismerte, hogy az USA légügyi hivatala, az FAA talált egy másik szoftverhibát is a 737 MAX-okon.
Az aero.de cikke szerint a The Washington Post úgy értesült a hivatalnál folyamatban lévő vizsgálatra rálátó forrásaitól, hogy az MCAS-szal összefüggő, de másik rendszernél van gond. Konkrétumot nem tudni, de állítólag a repülésbiztonságot veszélyeztető hibáról van szó. A Boeing viszont azt állítja, hogy csak kisebb problémát fedeztek fel, amelyet az MCAS módosításával együtt megoldanak.