A brit fogyasztóvédelmi hatóság betiltott egy Ryanair-reklámot, amelyben a legzöldebb légitársaságnak nevezték magukat. Azzal indokolták a lépést, hogy az ír fapados 9 éves adatot szolgáltatott. Erre reagálva a Ryanair nyilvánosságra hozta januári környezetvédelmi statisztikáját.
A The Guardian felidézte, hogy tavaly a Ryanairt a 10 legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó között említették, és erre válaszul a légitársaság reklámkampányba kezdett, amelyben azt állította, hogy a versenytársai közül ők a legzöldebbek az egy utaskilométerre vetített emissziós értékek alapján.
Ezt azzal támasztották alá, hogy flottájuk a legfiatalabb a nagy légitársaságok közül, töltöttségük a legnagyobb, és a legmodernebb hajtóművekkel látták el a repülőgépeiket.
A reklámok tartalmával foglalkozó fogyasztóvédelmi hatóság szerint a cég egy 2011-es statisztikával próbálta alátámasztani állításait, és úgy látják, ezek az adatok erre alkalmatlanok.
Ezek után a hatóság félrevezetőnek nyilvánította a reklámot, betiltotta azt, és felhívta a Ryanair figyelmét, hogy kijelentéseit megfelelő bizonyítékokkal támassza alá.
A légitársaság egyik szóvivője a The Guardinnek azt mondta, csalódottak, és meg vannak lepődve a hatóság döntésén, mivel a Ryanair mindenben követte a reklámozás szabályait, és megfelelő bizonyítékokat szolgáltattak.
A Ryanair a szerdán megjelent cikk után csütörtökön közölte januári környezetvédelmi statisztikáját. A lapunkhoz is eljuttatott adatsor szerint repülőgépeik 13,4 milliárd kilométert repültek, 10,8 millió utast szállították, a teljes szén-dioxid-kibocsátásuk 935 ezer tonna volt. Ez egy utaskilométerre vetítve 69 grammnak felel meg.
Közlésük szerint ehhez képest a hagyományos légitársaságok 120 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki utaskilométerenként.