Címke: Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe)
A Budapest Airport utasforgalma mutatta a legnagyobb növekedést októberben Európában
Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) kimutatása alapján októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lett utasforgalom tekintetében a leggyorsabban fejlődő európai légikikötő.
Szeptembertől újra él a 100 milliliteres szabály az EU összes repülőterén
Bár az EU korábban zöld utat adott a C3-as típusú átvilágító berendezéseket használó légikikötőknek a 100 milliliteres folyadékkorlát feloldására, kiderült, hogy az eszközök nem hozzák az elvárt eredményeket.
Jövőre már meghaladja a járvány előttit Európa légiutas-forgalma
Jövőre összességében már meghaladja majd az európai légi utasforgalom a járvány előtti szintet, de az egyes repterek között nagy eltéréssel az ACI Europe szerint.
Európa legjobbja lett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Az utasok véleménye alapján a budapesti lett a legjobb európai légikikötő a 15 és 25 millió közötti utasforgalmú létesítmények között, a díjat a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa ítélte oda.
Bírálják a légitársaságok és a repterek a Kínából érkezők tesztkötelezettségét
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség és az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa nehezményezi, hogy a Kínából érkezőknek kötelező koronavírus-tesztet végeztetniük.
Mérsékeltebb bővülésre számítanak az európai repülőterek
Idén 9 százalékkal maradhat el az utasforgalom a járvány előtti, 2019-es év szintjétől, a forgalom teljes visszatérése pedig 2025-ben várható a légikikötők egyesülete szerint.
Még több késésre és járattörlésre készülnek az európai repterek
A kevés földi kiszolgáló miatt a legtöbb európai légikikötő a közelmúltban Amszterdamban tapasztalt esetek gyakoribbá válásával, azaz egyre több késő vagy törölt járattal számol.
Minden covidos utazási szabályt eltörölnének az EU-ban a repterek és légitársaságok
Az unió tagországainak illetékes minisztereihez írt közös levélben kérte az ACI Europe és az IATA a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos utazási szabályok eltörlését.
Újra megkapta a karbonsemleges minősítést a Budapest Airport
A Budapest Airport 2011-ben csatlakozott a Repülőtéri Karbon Akkreditációs programhoz, ezalatt a közvetlen szén-dioxid-kibocsátását a felére, az egy utasra jutót pedig a harmadára csökkentette.
Csak 2025-re érheti el Európa a járvány előtti utasforgalmat
Az európai repülőterek szervezete szerint csak 2025-re éri el a kontinens a 2019-es utasszámot, jelenleg a nem uniós légikikötők forgalma erősebben bővül.
Részben visszaállította a résidőszabályt az Európai Bizottság
A téli menetrendi időszaktól a légitársaságoknak a birtokukban lévő résidők felét kell majd használniuk ahhoz, hogy megtarthassák a repülőtéri leszállási jogosultságaikat.
Fapados és hálózatos üzemelésről, reptéri díjakról vitáztak a Párizsi Légi Fórumon
A részben online megtartott Párizsi Légi Fórumon több kerekasztal-beszélgetést is tartottak, amelyeken a légitársaságok, repülőterek működése és a közeljövő kihívásai voltak fókuszban.
Hosszú sorok alakulhatnak ki a repülőtereken, az ACI lépéseket sürget
Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa attól tart, hogy zsúfoltság alakulhat ki a terminálokon idén nyáron, ezért azonnali lépéseket vár az üzemeltetőktől, az uniótól és a kormányoktól.
Közel száz európai repülőtér lehet karbonsemleges az évtized végére
Az eddigieknél is több vállalást tett számos európai légikikötő, 2050 helyett már 2030-ra nullára csökkentenék szén-dioxid-kibocsátásukat.
Anyagi támogatást kért az EU-tól a repterek tanácsa a zöld projektekhez
A légikikötők nem képesek maguktól finanszírozni az uniós klímacélok elérését szolgáló beruházásokat, ezért anyagi támogatásra van szükségük az ACI Europe szerint.
Hetven százalékkal kevesebb utas volt 2020-ban az európai reptereken
Utoljára 25 éve volt ilyen kevés az érkezők és indulók száma az európai repülőtereken, a légikikötőknek a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa itteni szervezete (ACI Europe) anyagi támogatást szeretne.
Légiközlekedési szervezetek tervet készítettek a karbonsemlegesség elérésére
Stratégiát dolgozott ki öt jelentős európai légiközlekedési testület arra, hogy miként váljon karbonsemlegessé a repülés 2050-re.
Csökkenő forgalmat vár a Eurocontrol is, az Easyjet alig 10 százalékon üzemel
Az európai áramlásszervező is jelentős elmaradásra számít nyárig, az Easyjet járata alig 10 százalékát közlekedteti, az IATA pedig ismét a légitársaságok anyagi helyzete miatt aggódik.
Még nyáron is csak a 2019-es utasforgalom harmada várható Európában
Rontotta előrejelzését a Repülőterek Nemzetközi Tanácsának európai divíziója: idén 25 milliárd euró bevételkiesésre számíthatnak a légikikötők, az utasszám is kevesebb lehet a korábban becsültnél.
Innovatív fenntarthatósági programjáért díjazták a Budapest Airportot
A légikikötő környezeti hatásait csökkentő újításokért megkapta az Eco-Innovation Award elismerést a Budapest Airport az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsától (ACI Europe).
Kétszáz repülőtér mehet csődbe Európában a közeljövőben
Az európai repülőterek súlyos helyzetbe kerültek, mert a kormányok ragaszkodnak az utazási korlátozásokhoz, ahelyett, hogy vírustesztekkel újraindítanák a légiközlekedést az ACI Europe szerint.
Kidolgozták az egységes EU-s tesztelés rendszerét, azonnali bevezetést sürgetnek
Tervezettel állt elő a karantént és utazási korlátozásokat kiváltó egységes vírustesztelési eljárásról három szakmai szervezet, az uniós döntéshozókat mihamarabbi bevezetésre kérve.
Jelentős szakmai testületek kérik a karantén eltörlését az EU-tól
Huszonöt utazási és turisztikai szervezet közösen fordult az Európai Bizottsághoz, a karanténszabályok eltörlését, és helyette uniós szintű szűrési eljárás bevezetését kérve.
Kisegítheti a bajba jutott repülőtereit Németország
Az Európai Bizottság engedélyt adott Németországnak, hogy állami segítséget nyújtson az utazási korlátozások miatt nehéz anyagi helyzetbe került repülőtereknek az országban.
A vártnál lassabban emelkedik az utasforgalom az európai repülőtereken
Kiábrándítók a júniusi forgalmi adatok Európában, ezért a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa úgy látja, a korábban becsültnél egy évvel később, 2024-ben érhetik csak el a 2019-es utasforgalmi szintet.