Címlap Címkék Airbus A321XLR

Címke: Airbus A321XLR

Elindította az Airbus az A321XLR-programot

A párizsi légiszalon első napján az Airbus bejelentette az A320neo-család legújabb, egyben legnagyobb hatótávolságú tagját, az A321XLR-t, amellyel a piac közepének hívott szegmensben szeretné megerősíteni pozícióját. 

A Wizz Air befektetőjével is tárgyal az Airbus a nagy hatótávú A321XLR-ről

Tárgyalásokat folytat az Airbus a nagy hatótávú A321XLR eladásáról a Wizz Airben is meghatározó, amerikai Indigo Partners céggel, a tovább növelt hatótávolságú variáns programját egyre valószínűbb, hogy bejelenti az európai gyártó a Paris Air Show idején.

Hatalmas pofon lehet a Boeingnek, ha az A321XLR-t választja az American

Az USA legnagyobb légitársasága Boeing 757-eseit váltaná le minél hamarabb, és ehhez akár európai típust is rendelne, ha a Boeing nem lép időben. Korábban többek közt az American miatt ugrott bele a MAX-programba a Boeing, hogy az óriáscég ne váltson az Airbus termékére.

Terv szerint halad a 777X program, szűzrepülés nyáron

Június vége - július eleje közötti időszakban tervezi a Boeing a 777X szűzrepülését, de lehet, hogy a párizsi légiszalon időpontjáról lecsúszik a gyártó. Az új NMA-típus bejelentését egyelőre tovább lebegteti a Boeing.

Megkezdte a megrendelések begyűjtését az Airbus az A321XLR-re

Amíg a Boeing kivár a 757-es utódjával kapcsolatos döntéssel, addig az Airbus előre menekült, és elkezdte begyűjteni a megrendeléseket az A321XLR típusra.

A Scandinavian is kér a nagy hatótávú A321-esből

Próbaként 2020-ban három A321LR-t állít üzembe a skandináv légitársaság, amelyekkel transzatlanti járatok mellett a Közel-Keletre és Indiába közlekednek majd.

Egyre közelebb a még nagyobb hatótávú A321XLR

Iparági források szerint ez év közepén jelentheti be az Airbus a tovább növelt teljesítményű A321XLR megvalósítását, amelyről már egyeztet különböző légitársaságokkal.

Az A330neo módosításával zárná a keskeny és szélestörzsűek közti piaci rést az Airbus

Jelentősen csökkentett maximális felszállótömeggel és hajtómű-teljesítménnyel érkezhet a nem túl nagy távolságú utakra optimalizált változat, hogy felvegye a versenyt az elképzelt Boeing 797-essel.

Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus

Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.

Kis módosításokkal fejlesztenék tovább a nagy hatótávú A321-est

Az Airbus programfőnöke részleteket árult el az elképzelt A321XLR variánsról: változatlan szárnyakkal, de tovább növelt felszállótömeggel és üzemanyag-kapacitással hoznának ki belőle még nagyobb hatótávolságot.

Az A321LR lehet a Boeing 757-esek váltótípusa a Unitednél

Az európai gyártó megnövelt hatótávú keskenytörzsűje, az A321LR léphet a húsz évesnél is öregebb 757-esek helyébe a Unitednél. A Boeing egyelőre húzza-halasztja az új közepes típusának, a 797-esnek a bejelentését, így az európai gyártó még több, a Boeing 757-esek váltótípusát kereső vevőt orozhat el az amerikaiaktól.

Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR

A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.

A321XLR-rel repülne Európába a JetBlue

Az Airbus még csak belengette, de a JetBlue máris rábukott az A321LR-nél is nagyobb hatótávolságúnak mondott XLR verzióra, amellyel a népszerű nyugat-európai városokba repülne.

Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs

Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.

Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus

Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

B2 repülőgép-műszerész

Aeroplex of Central Europe Kft.

CAMO mérnök

Aeroplex of Central Europe Kft.

CRS kiadó

Aeroplex of Central Europe Kft.

Lead Engineer B1

Aeroplex of Central Europe Kft.

Berendezés karbantartó

Aeroplex of Central Europe Kft.

Repülőtéri utassegítő

ASU AMBULANCE Kft.

B1 Repülőgép-szerelő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Check Supervisor

Aeroplex of Central Europe Kft.

Lead Engineer B2

Aeroplex of Central Europe Kft.

DevOps Engineer

HungaroControl Zrt.
Hirdetés
Translate »