A Boeing amerikai repülőgépgyártóval kapcsolatos híreink
Címke: Boeing
Módosított, de nem ULR A350-1000-est ajánl az Airbus a Qantasnak
Némileg módosított, de nem ULR változatú A350-1000-essel pályázik az Airbus a Qantasnál, mivel a típusvariáns kisebb módosításokkal is képes lesz az ausztrál légitársaság elvárásait teljesíteni.
A Qantas megrendelésén is múlik a 777-8 forgalomba állásának időpontja
A Qantas megrendelésén is múlik, hogy mikor állhat kereskedelmi forgalomba a Boeing ultrahosszú jártokat teljesíteni képes új gépe, a 777-8-as.
Sullenberger kapitány szerint „halálcsapda” volt a Boeing 737 MAX rendszere
A Hudson folyóra kényszerleszállt világhírű kapitány miután szimulátoron többször megismételte a két 737 MAX-katasztrófához vezető utat, kijelentette: nem lehet a pilótákat hibáztatni, a típusváltozatot nem lett volna szabad forgalomba engedni ezzel az átesésvédelmi rendszerrel.
Emirates: 2021 előtt nem számolunk a 777X-szel
Bár az eredeti menetrend szerint 2020-ban már meg kellene kapnia az elsőt, a Boeing 777X indító légitársasága nem számít arra, hogy jövőre átveheti első új generációs amerikai szélestörzsű gépét.
Már nem Dennis Muilenburg a Boeing igazgatóságának elnöke
Az igazgatósági elnöki és a vezérigazgatói pozíciók szétválasztásával Muilenburg minden idejét a vállalat működésének irányítására fordíthatja.
767-X verziót tanulmányoz a Boeing
Újabb verzióval állt elő a Boeing a 737-es és a 787-es közti piaci rés betöltésére, a 797-esnek hívott tanulmány mellett az everetti gyátó a 767-es frissített, új hajtóműves változatát is vizsgálni kezdte.
A megvizsgált 737 NG-k közel öt százalékán találtak repedéseket
A Boeing közlése szerint világszerte 810 darab Boeing 737 NG-t vizsgáltak át a légitársaságok, és ebből 38 példányon találtak repedéseket a repülőgépek törzsét és szárnyait összekötő, villaszerű teherviselő alkatrészen.
Az Európai Bizottság vizsgálja a Boeing-Embraer házasságot
Az Európai Bizottság vizsgálatot indít a Boeing és az Embraer vegyesvállalatának létrehozásával kapcsolatban, mert attól tartanak, hogy a lépés csökkentheti a versenyt a piacon.
Visszamondta Dreamliner-rendelését az Aeroflot
Törölte 22 darab Boeing 787-esre szóló megrendelését az Aeroflot, amelynél eközben megkezdődött az Airbus A330-asok kivonása az A350-esek érkezése előtt.
Airbus vs Boeing – A harmadik negyedév adatai
Tovább gyengélkedik a Boeing a 737 MAX-ok hiánya miatt, az Airbus ezt kihasználva nem csak eladásban, de átadásban is elhúzott amerikai versenytársa mellett a harmadik negyedéves adatok szerint.
Könnyű nagysebességű helikopter konstrukciójával állt elő a Bell
Bemutatta a Bell a jövő potenciális fegyveres felderítő helikopterének koncepcióját, a Bell 360 Invictust, az USA-ban 2017-ben kivont Kiowa Warrior forgószárnyasok potenciális utódját.
Tíz év alatt 10 ezer új pilótára van szüksége a Unitednak
Az Airbus és a Boeing is évről évre nyilvánosságra hozza, hogy mennyi új pilótára lenne szükség, de most egy légitársaság vallott arról, mennyi szakembert kell felvennie a következő 10 évben.
Kiveti az USA a büntetővámot az Airbus-gyártmányokra
Miután a Kereskedelmi Világszervezet jóváhagyta, hogy az USA büntetővámot vezessen be az Airbusnak nyújtott tiltott állami támogatás kompenzálására, az Egyesült Államok többek közt az Airbus-gépekre is kivet 10 százalékos sarcot. Európa hasonló intézkedést hozhat jövőre, ha a Boeing elleni ítél a testület.
Új biztonsági divíziót hoz létre a Boeing
Új biztonsági divíziót hoz létre a Boeing, miután a vállalat igazgatótanácsa belső vizsgálaton tekintette át a cég működési kultúráját és a döntéshozatali mechanizmusokat.
A Southwest pilótái szerint legkésőbb márciusban tér vissza a 737 MAX
A Southwest Airlines pilótái szerint 2020 elejénél korábban nem nagyon lehet számítani arra, hogy a 737 MAX-ok újra kereskedelmi forgalomba kerülnek, a Ryanair vezetője szerint Európában nagyjából ugyanekkor térhet vissza az új generációs variáns.
Repedések miatt adott ki figyelmeztetést az FAA a Boeing 737 NG-kre
Figyelmeztetést adott ki a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) a Boeing 737 Next Generation típusokra, miután a szárny és a törzs csatlakozásánál repedéseket fedeztek fel több példányon is, noha az érintett alkatrésznek a gépek teljes élettartamát bírnia kellene.
Tovább csúszik a Rolls Royce Trent 1000-es hajtóművek javítása
A vártnál tovább tart a Rolls Royce Trent 1000-es hajtóművek javítása, előreláthatólag 2020 második negyedévénél korábban nem végeznek a hibás egységek javításával.
Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal
Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.
Elindította a LOT a Budapest–Szöul járatot
Elindította közvetlen járatát a LOT Polish Airlines Budapest és Szöul között, az első járat vasárnap dél után nem sokkal emelkedik a magasba.
Megtekinthető a Boeing múzeumában a speciális külsejű 787-es
A Boeing Future of Flight múzeumábn a héten rendkívüli tárlatvezetésen mutatják be azt a különleges színekbe öltöztetett 787-9-est, amely nem csak a színei miatt egyedi.
Fokozatosan térhet vissza a forgalomba a 737 MAX
A Boeing-vezér legfrissebb nyilatkozata szerint benne van a pakliban, hogy csak az USA-ban térhet vissza a forgalomba idén a 737 MAX, a világ egyéb országaiban, vagy régióiban elhúzódhat a folyamat.
Airbus vs Boeing – Alig kelt el új repülőgép augusztusban
Az átadások terén továbbra is az Airbus vezet, a hónap során elérte az 500-as darabszámot.
Baleset történt a Boeing 777X földi tesztelése közben
Felfüggesztették a Boeing 777X prototípusának statikus tesztelését, miután a prototípus egyik tehertér ajtaja a tesztprogram részeként elvégzett terheléses teszt során szabályosan kirobbant a helyéről.
Az EASA ragaszkodik saját tesztjeihez a 737 MAX engedélyezési folyamatában
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a 737 MAX-okat saját maga is tesztelje, mielőtt újból kiadná a légialkalmassági engedélyt.
A repülőgép- és hajtóműgyártókat ostorozta az Emirates elnöke
Gyakorlatilag ultimátumot adott a gyártóknak Tim Clark, az Emirates elnöke: addig nem vesz át újabb repülőgépeket, amíg az Airbus és a Boeing úrrá nem lesz a problémákon. Szerinte a légitársaságok nehéz helyzetben vannak, a kedvezőtlen piaci tendenciákban 3-5 évig nem várható pozitív fordulat.