Címke: General Electric
Még tíz Boeing 787-9-est rendelt a LATAM
A dél-amerikai légitársaság a most megrendelt Dreamlinerekhez a GE erőforrásait választotta, a meglévő példányain használt Rolls-Royce hajtóművek helyett.
Újrakezdődtek a Boeing 777-9 repülési tesztjei
Több mint 2 hónapos szünet után ismét a levegőbe emelkedett az új generációs szélestörzsű prototípusa, a repüléseket a GE9X hajtómű problémái miatt függesztették fel október elején.
A GE9X-hajtómű problémája miatt felfüggesztette a 777-9 tesztelését a Boeing
Elismerte a Boeing és a GE, hogy szüneteltetik a 777-9 berepülési programját, miután problémák merültek fel az új generációs szélestörzsű típus egyik tesztpéldányának GE9X hajtóművénél, a prototípusok október 6. óta a földön állnak.
Új hajtóműtechnológia fejlesztésébe kezd a CFM
Az eddigieknél 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású erőforrás kifejlesztésébe kezd a GE és a Safran közös cége, az erőforrás hibrid és hidrogénmeghajtással is üzemelhet majd.
Két hatalmas lízingcég mamutvállalattá egyesülhet
Megállapodott az ír Aercap arról, hogy felvásárolja a General Electric lízingcégét, a GECAS-t, ezzel a világ messze legnagyobb, repülőgépek bérbeadásával foglalkozó vállalata jöhet létre.
Két év múlva az Emirates összes A380-as gépe repülni fog a vezér szerint
Tim Clark szerint mindegyik Airbus-óriásgépük szolgálatban lesz másfél-két éven belül, az új generációs Boeing 777X-et pedig csak kifogástalan hajtóművel hajlandó átvenni.
Az Airbus volt vezetője szerint átverték őket az A380-as hajtóműveinek gyártói
A legendás John Leahy azt mondja: a kétszintes óriásgép fejlesztéskor a házon belüli koncepcionális hibák mellett a hajtóműveket szállító két cég becsapta a gyártót, ezért lett sikertelen a típus.
Elkészült az XB-1 szuperszonikus repülőgéppel a Boom
Bemutatta a Boom Technology az elkészült technológiademonstrátorát, az XB-1-est, amely lényegében a majdani szuperszonikus utasszállítójának kicsinyített változata.
Jóváhagyta a Boeing 777X hajtóművét a hatóság
Megszerezte az USA Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) tanúsítását a Boeing 777-es új generációs változatára kifejlesztett GE9X hajtómű.
Újraindul a cseh és az ukrán zászlóvivő, gondok vannak a Laudánál a fizetéssel
Újraindul a Smartwings Group és az Ukraine International, bajok vannak a fizetésekkel a Laudánál, ragaszkodik a Lufthansa egyes résidejeinek elvételéhez az Európai Bizottság.
Szállíthat hajtóművet a General Electric a C919-hez
Megkapta a gyártó az exportengedélyt az amerikai kormánytól, így elhárult az akadály az elől, hogy hajtóműveket szállítson a kínai típushoz.
Hajtóművet fejlesztene az A330neóhoz a GE
Új hajtóművet fejlesztene az Airbus A330neóhoz a General Electric a GEnx-családra alapozva, hogy ezzel pótolja a Boeing-gépekre szóló kevesebb megrendelés miatt kieső bevételét.
Az Egyesült Államok keresztbe feküdne a C919-projektnek
A Trump-kabinet azt fontolgatja: megtiltja az amerikai cégeknek, hogy alkatrészeket és berendezéseket adjanak el Kínának a Comac C919 programhoz.
Ilyen az utas szemszögéből egy durvább hajtóműhiba
A Philippine Airlines Boeing 777-ese bemutatta az utasoknak, milyen az, amikor súlyos hajtóműhiba miatt rázkódások és hangos robbanások után le kell állítani az egységet és vissza kell térni a kiinduló repülőtérre.
Megsérült szállításakor a Boeing 777X prototípusának hajtóműve
Az új generációs szélestörzsű változat hajtóművei javítás után visszatértek a Boeing-gyárba, az egyik megsérült a fuvar közben, ám gyorsan helyrehozták. Eközben a Lufthansa már csak opcióként számít a kért példányok egy részére. A program nagyjából egy éves csúszásban van.
Sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki az FAA a GE90-es hajtóművekre
Az FAA sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki a General Electric GE90-es hajtóművekre, miután néhány napja a Thai Airways Boeing 777-300ER repülőgépén működő példány súlyosan károsodott.
Emirates: 2021 előtt nem számolunk a 777X-szel
Bár az eredeti menetrend szerint 2020-ban már meg kellene kapnia az elsőt, a Boeing 777X indító légitársasága nem számít arra, hogy jövőre átveheti első új generációs amerikai szélestörzsű gépét.
Át kell vizsgálni az Airbus A380-asok Engine Alliance-hajtóműveit
Megkezdődhet a GP7200-as hajtóművel szerelt Superjumbók átvizsgálása, mivel anyagfáradás nyomait találták a Grönland fölött szétesett hajtómű vizsgálatakor.
2020-ra tolódik a Boeing 777X első felszállása
A General Electric új típusú hajtóművében felfedezett hiba miatt 2020 első negyedévére csúszik a Boeing 777X prototípusának szűzfelszállása, de az átadásokat továbbra is 2020 végétől tervezi a gyártó.
GEnx-hajtóműves Boeing 787-10-eseket rendelt az Air New Zealand
A 787-10-es az Airbus A350-essel és a Boeing 777X-szel szemben nyerte el az Új-Zélandi légitársaság bizalmát, a Rolls-Royce hajtóművek kiestek a pikszisből.
Együttműködési nehézségek lassítják a CR929-programot
Az orosz és a kínai mérnökök mellett a CRAIC felső vezetésében sem mindenben teljes az egyetértés az új szélestörzsűvel kapcsolatban.
Zaj- és környezetvédelmi előírások nehezítik a szuperszonikus típusok visszatérését
A hangsebesség feletti repülés okozta magas zaj- és környezetterhelés állhat útjába a szuperszonikus utasszállítás újjáélesztését célzó fejlesztéseknek.
Betársult a Boeing az Aerion szuperszonikus utasszállítójának fejlesztéseibe
Stratégiai partnerség keretében az Aerion szuperszonikus utasszállítójának fejlesztését támogatja minden lehetséges területen a Boeing.
Vegyük szemügyre közelebbről a Boeing 777X óriáshajtóművét
A GE9X, a Boeing 777X típushoz kifejlesztett hajtómű a legnagyobb, legerősebb és üzemanyag-fogyasztását tekintve a leghatékonyabb erőforrás, amit a GE Aviation valaha gyártott.
Aerion: elindult a részletes tervezés, első felszállás 2023-ban
Hajtómű elméletileg már van, a részletes tervezés és repülési engedélyeztetési program után 2025-ben kaphatják meg a vevők az első szuperszonikus üzleti repülőgépeket.