Csaknem egy évvel, 2020 nyarára halasztotta Dublin – Montreal útvonalának elindítását az Aer Lingus, mert az Airbus késik az A321LR gépek átadásával. Az ír légitársaság több transzatlanti járatán is frekvenciacsökkentést hajt végre.

Az Aer Lingus az eredeti tervek szerint idén augusztus 8-án indította volna el közvetlen járatát dublini bázisáról Montrealba az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt, megnövelt hatótávolságú keskenytörzsűjével.
Az ír The Independent információi szerint azonban az A321LR-ek átadásának csúszása miatt a légitársaság úgy döntött, hogy 2020 nyarára halasztja a járatnyitást.
A késés pontos okáról nem adtak tájékoztatást, de mint ismert az új generációs keskenytörzsűek hajtóműveivel számos probléma adódott az elmúlt időszakban, továbbá az A321LR-ek kabinberendezése körül is voltak csúszások tavaly.
A gyártó késése miatt idén júliusban több transzatlanti útvonalán is frekvenciacsökkentésre kényszerül a légitársaság,
az eredetileg tervezetthez képest kevesebb járat közlekedik a Dublin-Philadelphia, Dublin-Minneapolis, Dublin-Hartford és a Shannon-New York JFK útvonalakon.
Az érintett járatokra repülőjegyekkel rendelkező utasoknak alternatív járatokat ajánlott fel a légitársaság.
Az első két A321LR átadását a jelenlegi tervek szerint a nyár végére várja az Aer Lingus és reményeik szerint 2019 év végéig még kettőt tudnak majd forgalomba állítani a típusból.
Az ír légitársaság A321LR gépein 184 ülés lesz. Az Aer Lingus korábban megrendelt négy A321LR repülőgépe az ASL Airlinestól bérelt 177 férőhelyes Boeing 757-200-as gépeket váltaná ki a légitársaság útvonal-hálózatán. Az ír cég flottájának gerincét az Airbus keskenytörzsű családja mellett szélestörzsű A330-asok alkotják.
Amint korábban megírtuk, az Airbus A321LR a gyári adatok szerint standard két osztályos elrendezésben 206 főt képes poggyászaival együtt mintegy 7400 kilométerre eljuttatni, három kiegészítő üzemanyag-tartállyal. Az újfajta törzskialkítással készülő változat első példányát novemberben adta át a gyártó az izraeli Arkia részére, amely azonban nem jelenleg nem használja ki a teljes hatótávját.
Az Aer Lingus már korábban közölte, hogy a szélestörzsűeken megszokott, vízszintes ággyá alakítható business-üléseket szereltet az A321LR-jeibe, de nemrég látványterveket is kiadtak erről.
Ezek a korszerű székek a szélestörzsű A330-asokon is meglévő Thompson Aero Vantage modellek lesznek, de egymástól eltolt, váltakozó 2-1 elrendezésben.
Az ír légicég egyébként az arculatváltás után jelentős flottafejlesztésre készül a következő években. További szélestörzsű A330-asok beszerzése mellett összesen nyolc A321LR érkezik majd biztosan, ebből négy még az idén, de a vezetőség hosszabb távú terveiben összesen tizenkét példány szerepel.
Szeretnének csatlakozni a tulajdonosuk, az IAG holding és az American Airlines, valamint a Finnair alkotta szoros transzatlanti együttműködéshez is, de amíg ez megtörténik, marad a Jet Blue-val és az Alaska Airlines-szal folytatott partnerség.
Az Aer Lingus tengeren túli járatai a magyar utazóknak is érdekesek lehetnek, hiszen a dublini reptéren már megtörténik a hivatalos beléptetés az Egyesült Államokba, így a zsúfol ottani reptereken nem kell ezzel időt tölteni.
Ezen úgynevezett pre-clearance eljárásnak köszönhetően (amely korábban például az Air Canda Rouge budapesti járatairól is elérhető volt Torontóban) voltaképp „belföldi” utasként érkezhet meg bárki az USA területére külföldről.