Az Eviation Alice prototípusa végrehajtotta a nagy sebességű gurulási próbákat, amely az utolsó fontos lépés az elektromos utasszállító már többször elhalasztott szűzrepülése előtt.

A repülőgépet fejlesztő cég közlése szerint az Alice idáig többször elhalasztott első repüléséről a következő napokban hoz nyilvánosságra további információkat.

A prototípus nagy sebességű gurulási próbáit, amelyek során már rövid időre a gép orrfutója is elemelkedett a futópályától, a Moses Lake-ben található Grant County International repülőtéren hajtották végre.

Amint korábban megírtuk, a gyártó tervei szerint a típus hatósági engedélyezési eljárása – 3 repülőgép részvételével – 2024-ben kezdődhet meg, így legkorábban 2025-ben szállíthat először légiárut az Alice, míg utasok 2026-tól használhatják majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Alice kilencüléses, inga- és ráhordójáratokat teljesítő repülőgép lesz, amelynek hatótávolsága 815 km, maximális utazósebessége pedig 463 km/óra, 1134 kg hasznos teher szállítására képes, és a maximális felszállótömege 7484 kg lesz. Az áruszállító és VIP változatban is készülő gépet korábbi cikkünkben részletesen is bemutattuk, a típus azóta áttervezésen esett át.

Első vásárlója az amerikai Cape Air regionális légitársaság 75 példánnyal, de áruszállító változatából rendelt a DHL is, emellett a floridai központú, az államon belül, a Bahamákra és a Karib-térségbe járatokat teljesítő Global Crossing Airlines (GlobalX) a napokban írt alá 50 példányra szóló szándéknyilatkozatot.

Forrás: Eviation