Egyre több légitársaság jelent be kisebb-nagyobb elbocsátásokat a járvány miatti keresletcsökkenés okán, legutóbb a Ryanair, a Qatar Airways és a Delta. Las Vegasban automatából árulnak védőfelszerelést, a brazil Azul pedig közel 60 Embraer átvételét halasztja későbbre.
A Qatar Airways ügyében még múlt héten pendítette meg sajtó, hogy leépítésre készül, most Akbar Al-Baker vezérigazgató a BBC-nek nyilatkozva azt mondta, közel 20 százalékkal csökkenteni kell a flotta méretét, és ugyanennyivel kevesebb munkavállalóra lesz szükségük a következő időkben.
A társaság 45 000 dolgozót foglalkoztat és 240 repülőgépe van, így az elbocsátás közel 9000 embert érinthet és 50 géppel csökkenhet a flotta mérete.
A Qatar 10 százalékos tulajdonában lévő hongkongi Cathay Pacific 580 millió USA-dollár értékű veszteséget hozott össze január óta a Flightglobal szerint, bár a katariak már jelezték, hogy kisegítik az anyagi gondokkal küzdő vállalatot.
A Delta Air Lines, miután tegnap bejelentette, hogy költségcsökkentés miatt még idén kivonja összes 777-esét, most azt is nyilvánosságra hozta Reuters szerint, hogy a pilóták felét el kell küldenie.
Az atlantai központú cégnél 14 500 pilóta dolgozik, közülük mintegy 7000 ember állása szűnhet meg.
A Ryanair lapunkhoz eljuttatott közleményében 250 fős létszámleépítésről adott hírt, a mostani elbocsátás a dublini, stanstedi, madridi és wroclawi bázisokon az irodai munkásokat érinti.
Európa legnagyobb fapadosa a járatainak alig 1 százalékát közlekedtette áprilisban, és az újraindulás után is az eredeti kapacitás kevesebb mint 40 százalékát biztosítja majd.
Az Egyesült Államokban a kereskedelem mindig is erős volt, ennek újabb tanúbizonysága, hogy a Las Vegas-i nemzetközi repülőtéren már védőfelszerelést is lehet automatából venni.
A CNN híre szerint három berendezést üzemeltek be, amelyekből kézfertőtlenítőt, 10 darabos törlőkendőt, kesztyűt és újrahasználható szövetmaszkot lehet vásárolni. Átszámítva a kézfertőtlenítő 1400 forintba, a maszk 4800 forintba kerül.
A Singapore Airlines a Flightglobal szerint a Deltához hasonlóan szintén az idősebb Boeing 777-esei kivonása mellett döntött, de elbúcsúzik az ugyancsak korosabb Airbus A330-asaitól is.
Stephen Barnes, a légitársaság pénzügyi vezetője a negyedéves pénzügyi jelentés közlésekor azt mondta, a Boeing 777-200ER típusváltozatú gépek a tervezettnél korábban, a jelenlegi pénzügyi év végén (2021 márciusában) már távoznak a flottából, a lízingelt Airbus A330-asoktól pedig a bérleti idő lejárta után, jövő ilyenkor köszönnek el.
Szintén a Távol-Keletről érkezett a jelentés a Flightglobaltól, hogy a Korean Air 1,8 milliárd USA-dollár friss forráshoz jutott részvénykibocsátás és kormányzati forrás útján.
Oroszország sem hagyja magára a légiközlekedési iparát, a kormány arról döntött, hogy 317 millió USA-dollár értékű rubellel segíti meg az országba bejegyzett légitársaságokat. A cégekre rá is fér, áprilisban ugyanis elvesztették utasforgalmuk 94 százalékát.
Eddig az Airbus és a Boeing háza tájáról értesülhettünk olyan hírekről, amelyek szerint egyre több légitársaság kéri a megrendelt repülőgépek átvételének halasztását. A Reuters szerint a jelenség elérte az Embraert is, a Boeinggel frissen és viharosan szakító gyártó egyik legnagyobb vevőjével, a szintén brazil Azullal volt kénytelen megállapodni arról, hogy 60 Embraer E2 jetet később vesz csak át.